وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید نیروهای مسلح سوریه که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد را تضعیف کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار احمد وحیدی" در حاشیه بازدید حافظان و قاریان قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های وزارت دفاع، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اوضاع سوریه اظهار داشت: نباید نیروهای مسلح سوریه که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد را تضعیف کرد.

وحیدی افزود: راهکار مسئله سوریه گفتگوی ملی و درونی در این کشور است و باید از هر گونه دخالت خارجی صرف‌نظر کرد، زیرا این موضوع برای مردم این کشور مضر است.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، وی دلیل مشکلات کنونی سوریه را دخالت‌های پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی در این کشور دانست و گفت: ایران همواره در مورد سوریه موضعی منطقی داشته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص استقرار موشک های پاتریوت ناتو در مرز ترکیه با سوریه نیز اظهارداشت: این اقدام را مفید نمی دانیم و معتقدیم میان کشورهای منطقه سوء تفاهم ایجاد می کند که به نفع هیچ کس نیست.

وحیدی ادامه داد: ما همواره اقدامات بیگانگان را در کشورهای اسلامی با سوء ظن نگاه کردیم چون هیچ کارکرد مثبتی برای ما نداشته است.

وی تاکید کرد: دشمنان با برخی اقدامات در صدد ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی هستند.

وحیدی همچنین در مورد پرتاب کاوشگر تحقیقاتی به فضا در ایام دهه فجر گفت: کار تحقیقاتی بر روی این کاوشگر مراحل نهایی خود را طی می‌کند و امیدواریم همراه با این کاوشگر موجود زنده نیز به فضا اعزام کنیم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار