2 رقم جدید به ارقام پرمحصول برنج کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارقام پرمحصول برنج هم اکنون از 4 به 6 رقم افزایش یافته گفت : 3 نوع برنج از دستاوردهای مرکز تحقیقات برنج است.

عظیمی افزود: در 70 هزار هکتار از 235 هزار هکتار شالیزار مازندران ارقام پرمحصول کشت می شود.

وی میزان سرمایه گزاری در بخش کشاورزی مازندران را بیش از 8 میلیارد تومان با 105 هزار خانواده بهره بردار اعلام و تصریح کرد : امسال با وجود مشکلات اقتصادی 320 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه بزرگترین طرح کشاورزی ایران یعنی زه کشی 235 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گرفتار کمبود اعتبار است گفت : در صورت ادامه کندی اختصاص اعتبار تا چند سال آینده ، بیش از 100 هزار هکتار شالیزار مازندران از چرخه کشت خارج می شود.

عظیمی اعتبار اختصاص یافته برای مطالعه این طرح را 2 میلیارد تومان بیان کرد و افزود : این طرح در برنامه 10 ساله باید اجرا شود و هر سال به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین درباره تجهیز و نوسازی شالیزاری های مازندران تصریح کرد :تا کنون 50 هزار هکتار نوسازی شده که بر اساس برنامه 10 ساله تا کنون باید 150 هزار هکتار نوسازی می شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران کندی اختصاص اعتبار برای این بخش را علت اصلی عقب ماندگی از برنامه اعلام کرد و گفت : ازسال 69 تا کنون بیشترین اعتبار آب و خاک کشاورزی به مازندران اختصاص یافته است.

به گفته عظیمی : 95 طرح عمرانی و خدماتی در بخش کشاورزی با اختصاص 17 میلیارد تومان و اشتغالزایی 167 نفر دهه فجر امسال در مازندران به بهره برداری می رسد./س

برچسب ها: ارقام ، برنج ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.