پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص تساوی دربی 76 گفت: دربی سرخابی ها ویترین بازی های لیگ برتر است، به هر حال تماشاگران انتظار ارائه بازی هجومی و دیدنی از تیم محبوبشان داشتند که متأسفانه برآورده نشد.

علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: بازیکنان دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به خاطر ترس از باخت تدافعی بازی می کردند و اجازه نفوذ را به یکدیگر نمی دادند.

لطیفی اظهار داشت: محمد نوری و مجتبی جباری بازیکنان خلاق دو تیم پرسپولیس و استقلال دور از انتظار ظاهر شدند.

تراکم دفاعی هر دو تیم سرخابی اجازه موقعیت سازی به هافبک های خلاق این دو تیم نمی دادند. هافبک های دفاعی استقلال و پرسپولیس بیشتر به چشم آمدند.

وی بیان داشت: علی حمودی و خسرو حیدری فضای لازم را برای دور زدن مدافعان حریف و ارسال کردن توپ برای مهاجمان تیمشان را نداشتند. غلامرضا رضایی تنها بازیکن شاخص این دیدار بود.

لطیفی تصریح کرد: مهاجمان هر دو تا تیم استقلال و پرسپولیس دور از دروازه همدیگر بودند. فاصله آنها با خط دفاع حریفانشان بسیار زیاد است و اصل حمایت از آنها صورت نمی گرفت به خاطر همین ایجاد موقعیت های خطرناک را در این بازی شاهد نبودیم.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: کمتر دربی را دیدم که اشتباهات فردی آن زیاد باشد. بازیکنان هر دو تیم سرخابی در حفظ توپ ناموفق بودند.

وی عنوان کرد: اگر 20 دقیقه آخر بازی را کنار بگذاریم خواب آورترین بازی دربی را شاهد بودیم. این بازی به جز دقایق آخرش از لحاظ فنی چیزی برای گفتن نداشت.

وی تصریح کرد: بازی کنسل کننده دربی باعث شد که تماشاگران از بازی تیم محبوبشان رضایت نداشته باشند و انتظار آنها از این بازی برآورده نشد. دربی سرخابی ها قابل قیاس با دربی های کلاسیکو و منچسترو میلان نیست.

لطیفی عنوان کرد: فوتبال اسپانیا بر اساس اصول دفاعی است اما ما می بینیم که دربی شهر میلان جذاب ترین بازی لیگ ایتالیا است بازی سرخابی ها بدون سرعت و کار تاکتیکی بود.

بازیکنان دو تیم سرخابی به خاطر ترس از باختن کارایی شان را از دست داده بودند.

وی ادامه داد: مسئولان 2 تیم سرخابی هم باید روی طرفدارانشان فرهنگ سازی کنند تا آنها طاقت باخت و شکست تیم محبوشان را داشته باشند بر این اساس بازیکنان دچار استرس نخواهند شد.

وی درباره نتیجه تساوی به نفع کدامیک از تیم های سرخابی بود گفت: استقلال از تساوی بیشتر سود برد.

اگر استقلال بازی دربی را می باخت علاوه بر از دست دادن صدر جدول از لحاظ روحی و روانی هم تخریب می شد.

آبی پوشان با این تساوی شانسشان در کسب عنوان قهرمانی کمتر شد.

لطیفی اظهار داشت: سپاهان در این هفته خوش اقبال بود زیرا رقیبانش همچون استقلال و تراکتورسازی تساوی کردند و در این تیم توانست خودش را در صدر جدول نزدیک کند.

وی درباره عملکرد مجیدی در تیم استقلال گفت: مجیدی محبوب تماشاگران استقلالی است. این بازیکن هنوز به آمادگی 100 درصد نرسیده است تجربه بالای مجیدی، ترس پرسپولیسی ها از این بازیکن و فشار تماشاگران عامل های بودند که قلعه نوعی را مجبور کرد که از مجیدی در این بازی استفاده کنند.

وی بیان کرد: مجیدی با حضورش در بازی دربی نشان داد که هنوز از فرم ایده آلش به دور است و زمان می برد تا شرایط آرمانی اش برسد.

وی درباره تعویض های صورت گرفته در دربی 76 گفت: مربیان سرخابی به دنبال حفظ نتیجه تساوی بودند به خاطر همین تعویض هایشان هم بر اساس تفکرات دفاعی شان بود.

لطیفی بیان داشت: پرسپولیسی ها از جناح چپ ارسال های زیادی انجام دادند به خاطر همین قلعه نوعی با آوردن حنیف عمران زاده می خواست تا استقلال از طریق توپ های هوایی گل نخورد.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم که هر دو تیم در به دست آوردن موقعیت های خطرناک عمل کردند سرخابی ها نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند./آق

برچسب ها: تیم ، سرخابی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار