رئیس دانشگاه بیرجند از اشتغال به تحصیل دو هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدرضا میری اظهارداشت: دانشگاه بیرجند در زمینه تحصیلات تکمیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و هم اکنون 130 کدرشته دکتری در این دانشگاه تدریس می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند از تدریس 130 کدرشته کارشناسی ارشد و بیش از 200 کدرشته کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه خبر داد.

میری با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند از سال 1354 مجوز فعالیت اخذ کرده است، افزود: این دانشگاه از سال 1356 با 120 دانشجو آغاز به کار کرده است.

وی تعداد دانشجویان در این دانشگاه در حال حاضر را 13 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این دانشگاه هم اکنون رشد قابل ملاحظه ای در رشته های تحصیلی داشته و جزو دانشگاه های برخوردار کشور است.

میری با اشاره به فرهنگی و علمی بودن شهر بیرجند، تصریح کرد: قدمت 700 ساله حوزه در این شهر و قدمت 100 ساله آموزش و فعالیت مدرسه شوکتیه در این شهر همزمان با دارالفنون از جمله توانمندی های علمی این شهر است.

وی نیروی متخصص و علمی را از مهمترین مزایای این شهر ذکر کرد و گفت: برگزاری این گونه همایش ها دستاوردهای علمی بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ارمغان می آورد.

رئیس دانشگاه بیرجند در پایان در خصوص رشته نجوم و اختر فیزیکی در این دانشگاه، یادآور شد: این دانشگاه از رصدخانه نجوم برخوردار بوده و در زمینه آموزش های نجوم در جایگاه ویژه ای قرار دارد./س

برچسب ها: دانشجو ، تحصیلات ، تکمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.