کلسیم باعث استحکام بافت ‏استخوانی بدن می شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانیبیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:کلسیم در استخوان ها وجود دارد و کمبود آن موجب پوکی استخوان می شود.

مظفری با اشاره به اینکه کلسیم عامل استحکام استخوان ها است و باید در غذای نوجوانان قبل از بلوغ وجود داشته باشد ‏تا استخوان ها تراکم مناسبی بیابند و در سالمندی به پوکی استخوان مبتلا نشوند،افزود: همچنین کلسیم در انتقال پیام های عصبی مهم است و در تنظیم ضربان قلب، تنظیم اعصاب، کاهش بی خوابی و در متابولیسم آهن بدن مؤثر است.

به گفته کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری؛ویتامین d موجب افزایش جذب کلسیم می‌شود وبیشتر کلسیم بدن در استخوان و دندان وجود دارد و انقباض همه ‏ماهیچه‌های بسته به علت وجود کلسیم است.

مظفری تصریح کرد: در بافتهای نرم،عمل انقباض ماهیچه‌ای ، هدایت جریان عصبی، لخته شدن خون،فعال کردن ‏تعداد زیادی از آنزیم ها در کنترل تحریک عصب ماهیچه و معدنی کردن استخوانها، به وجود حداقل10گرم کلسیم نیازداریم.

به گفته وی با بالا رفتن سن توده استخوانی به تدریج مواد معدنی‌اش را از دست می‌دهد و به دنبال ‏آن عوارضی از قبیل شکستگی انتهای استخوان ران اتفاق می افتد.

کلسیم اسفناج و چغندر، به خوبی کلسیم شیر جذب نمی ‌شود.‏/س

برچسب ها: کلسیم ، استحکام ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.