عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکز گفت: برقراري روابط ديپلماتيک ميان ايران و مصر، گامي مثبت در جهت کسب موقعيت معنوي و فرهنگي برتر دو کشور در خاورميانه است كه راهگشاي ارتباطات بعدي براي دو کشور باشد.

"علي مرتضويان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با درخواست مصر براي ميزباني در مذاكرات هسته‌اي ايران اظهار داشت: نيت مصري‌ها كاملا در اين زمينه مثبت است و در آينده هم قطعا مي‌توانيم شاهد اين قبيل اقدامات در گسترش روابط في مابين از سوي محمد مرسي باشيم.

مرتضويان بيان داشت: از نگاه استراتژيک اگر مصر بتواند به عنوان ميانجي در حل مسائل هسته‌اي ايران گام بردارد، قطعا در منطقه به جايگاه بهتر و بالاتري دست پيدا خواهد کرد.

اين استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تفاوت ميان محمد مرسي و "حسني مبارک" در نوع اداره حکومت  ابراز داشت: بعد از انقلاب مردمي مصر تلاش براي برقراري رابطه با کشورهايي همچون "جمهوری اسلامی ایران" از خواسته‌هاي مردم بود که دليل آن تشابه فرهنگی و عقيدتي مردم دو کشور است.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد تهران مرکز با بيان اينکه هر دو کشور دشمن مشترکي به نام "رژيم صهيونيستي" دارند تصريح کرد: حمايت از "فلسطين"، تثبيت موقعيت كشور انقلابي مصر و ميانجيگري در "مذاکرات هسته‌اي" ايران کاملا به نفع مصر است.

اين استاد دانشگاه در پايان خاطر نشان كرد: برقراري روابط ديپلماتيک ميان ايران و مصر، گامي مثبت در جهت کسب موقعيت معنوي و فرهنگي برتر دو کشور در خاورميانه است كه راهگشاي ارتباطات بعدي براي دو کشور باشد.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار