رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه هشتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با رئيس مجلس مصر ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه هشتمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي با رئيس مجلس مصر ديدار و گفتگو كرد.

 
لاريجاني در اين ديدار با يبان اينكه از بدو تحولات مصر پيگير اوضاع و شرايط دو كشور بوده است، گفت: پيروزي شما در صحنه بين‌الملل يك زلزله سياسي بود.

 وي در ادامه با بيان اينكه مصر در منطقه از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: اميدواريم اصلاحات سياسي انجام شده در كشور شما منشاء خير و بركات در منطقه باشد.

 رئيس مجلس در پايان از همتاي مصري خود براي سفر به ايران دعوت كرد.
 
در ادامه اين ديدار رئيس مجلس مصر نيز با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران پايه و اساس تمامي انقلاب‌هاي منطقه بوده است، گفت: ما هميشه بر حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي تاكيد داشته‌ايم و مردم مصر همواره مخالف هرگونه دخالت از سوي دولت‌هاي بزرگ در امور داخلي ايران بوده‌اند و هميشه بر اين نكته تاكيد داشته‌اند كه در برخورد با ايران و اسرائيل دوگانگي وجود دارد.

وي در ادامه افزود: مردم مصر در صدد تحكيم روابط خوب با ايران هستند و اين در حالي است كه ايران و مصر پيرو اصول صحيحي هستند كه اين امر سبب نزديكي و گسترش روابط دو كشور است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مصر ، لاریجانی ، مجلس ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار