بافت تئاتر امروز ما با توجه به وجود استعدادهای درخشان و توانایی ها و خلاقیت های ویژه در جوانان بافتی دانشگاهی است.

سعید کشن فلاح دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص بخش بندی جشنواره سی و یکم و تغییر برخی از آنها نسبت به جشنواره پیشین گفت: طبق قاعده همیشگی برنامه ریزی بخش مسابقه بین الملل و ایران تغییر ناپذیر است و بخش خیابانی هم که تغییری نداشته است.
وی افزود: ما در جریان فراخوانی که امسال ارائه دادیم نگاه ویژه ای به حضور جوانها داشتیم زیرا من به علت طبیعت تدریس و ارتباطی که با دانشجویان جوان زیادی در دانشگاهها دارم بسیاری از آنها را می شناستم که استعدادهای درخشانی دارند و توانمندند.
کشن فلاح تصریح کرد: بسیاری از این جوانان قصد حضور در جشنواره های مثل فجر را دارند اما بیشتر آنها یا تنها در جشنواره دانشجویی شرکت می‌کنند و یا اگر هم بتوانند به فجر راه یابند در بخش هایی مثل نگاه تازه جای می گیرند.
وی بیان کرد: حضور در فجر برای جوانان تاحدی سخت شده که بسیاری از آنها به همین دلیل قطع امید کردند و آن را غیر قابل دستیابی می‌دانند.
دبیر جشنواره سی و یکم فجر ادامه  داد: من معتقدم بافت تئاتر امروز بافت دانشگاهی است آن ها انرژی بالا انگیزه های قوی و افکار تازه و خلاقیت های ویژه ای دارند که انکار ناپذیر است.
وی افزود: به نظرم باید نتیجه تلاش های آن ها هم در کنار بقیه دیده شود و همان طور که می‌بینیم آثار قابل ارائه ای در بخش های مختلف جشنواره امسال از جوانان حضور دارد.
کشن فلاح در ادامه گفت: متاسفانه ظرفیت بخش بین الملل و ایران محدود است اگر این محدودیت وجود نداشت و از لحاظ امکانات مالی و سالن مجهزتر بودیم مناسبت تر بود اما با این وجود تلاش کردیم تا از این شرایط بهره برداری بهینه کنیم.
وی در رابطه با داورهای جشنواره امسال نیز اظهار کرد: ترکیب داوران جشنواره در بخش های مختلف نیز متشکل از دیدگاههای مدرن و سنتی است که قضاوت درستی صورت گیرد.
وی در رابطه با اجرای عمومی آثار گفت: طبق صحبت هایی که با مدیر مرکز هنرهای نمایشی داشته ایم بهترین های جشنواره در سال 92 برنامه اجرای عمومی خواهند داشت.
دبیر جشنواره سی و یکم خاطرنشان کرد: تضمین اجرای عمومی برای گروهها در میزان قوت و قدرت آن هاست که به طور حتم در این صورت بهترین نتیجه حاصل می شود.
گفتنی است، سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر تا 12 بهمن ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار