"سیاگالش" نمایشی خیابانی از شهر رشت با قصه ای بر مبنای مبارزات و جان فشانی های میرزا کوچک خان جنگلی قهرمان گیلک همراه بود.

حمیدرضا علیزاده نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایش "سیاگالش" از شهر رشت میهمان بخش جنبی خیابانی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد در خصوص این اثر نمایشی به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: "سیاگالش" یک اسطوره در گیلاس است که معنای نگهبان دام را می دهد ما در این اثر نمایشی این مفهوم را به نگهبان ملت ها تبدیل کردیم و به نوعی به بیداری اسلامی نیز منتج می شود.
وی افزود: در این نمایش یک شخصیت میرزا داریم که نماد میرزا کوچک خان جنگلی قهرمان گیلک است و شخصیت های دیگر نماد انسان ها و ملت هایی هستند که همیشه در برابر ظلم سکوت می کنند.
علیزاده بیان کرد: میرزا در این داستان قصد جنگ با این ستم و سختی را دارد و هدفش رساندن مردم به صلح و آرامش است.
وی با اشاره به این که در این نمایش از نمادهای طبیعی استفاده شده است، اظهار داشت: زمانی که در بین جنگ با سختی ها میرزا، به نوعی کم می ‌آورد سیاگالش که ناجی آخرالزمان است می‌آید و او را به نور تعالی می رساند.
این کارگردان در خصوص حضور این اثر نمایشی در جشنواره فجر گفت: ما  این اثر را 10 شب در رشت اجرا کردیم "سیاگالش" برگزیده جشنواره مریوان بود که برای اجرا به جشنواره فجر معرفی شد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز هیچ نوع حمایتی از سوی مسئولان تئاتر فر به لحاظ مالی صورت نگرفته است.
گفتنی است، بخش جنبی خیابانی جشنواره سی و یکم تئاتر فجر بیش از شروع بخش صحنه ای به کار خود پایان داد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار