عضو کمیته مشترک دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم با بیان اینکه پرداخت کمک‌های شب عید ارتباطی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: دو کارگروه اقتصاد خانوار و تولید تشکیل شده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛حمیدرضا فولادگر با اشاره به تصمیمات اخیر دولت و مجلس درباره نحوه تخصیص کمک به مردم و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: کارگروه تولید برای بررسی نحوه پرداخت سهم ۳۰ درصدی تولید از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین کارگروه دیگری در خصوص اقتصاد خانوار تشکیل شده که درباره چگونگی حفظ قدرت خرید خانوار و کاهش آسیب‌پذیری آنان در مقابل شرایط مختلف اقتصادی تشکیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها با تصمیم برای پرداخت کمک شب عید به مردم ارتباطی ندارد، تصریح کرد: میزان این مبالغ و همچنین منابع تخصیص آن تاکنون نهایی نشده است، پرداخت مبالغی از صندوق توسعه ملی نیز در حد پیشنهاد بوده و منبع تأمین آن هنوز قطعی نشده است.

فولادگر تأکید کرد: با در نظر گرفتن موارد دیگر از جمله کسری بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران دولتی درباره مبالغ پرداختی به مردم تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مبالغ به همه دهک‌های جامعه پرداخت خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: هنوز درباره این موضوع تصمیم نهایی گرفته نشده اما بیشتر اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه مورد نظر خواهند بود و یکی از دلایل به طول انجامیدن این مباحث تفکیک اقشار از یکدیگر است.
برچسب ها: یارانه ، شب عید ، کسری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار