براساس اعلام گمرک تاکنون بالغ بر 1 ميليارد دلار دارو و 600 ميليون دلار تجهيزات پزشکي در 9 ماهه اول سال جاري وارد کشور شده است.

عباس معمارنژاد رئيس کل گمرک در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: تمامي رقم وارد شده به صورت آني از گمرکات کشور ترخيص شده زيرا دارو جزو کالاهاي فاسدشدني است.

رئيس کل گمرک تصريح کرد: شرايط نگهداري دارو بسيار حساس است به همين علت دارو و تجهيزات پزشکي بعد از واردات بدون معطلي از گمرکات کشور ترخيص مي شود و بخش عمده واردات دارو و تجهيزات پزشکي از طريق گمرک فرودگاه امام(ره) و به وسيله هواپيما انجام مي شود.

وي در خصوص ساماندهي گمرکات کشور گفت: تاکنون براساس طرح آمايش سرزميني بالغ بر 27 گمرک غيرفعال کشور حذف و هم اکنون 144 گمرک در مبادي ورودي و خروجي کشور درحال فعاليت هستند.

وي تصريح کرد: 85 درصد ميزان واردات و صادرات کالا در کشور توسط 10 گمرک انجام مي شود و در مجموع 30 گمرک فعال در بخش هاي مختلف اقتصادي در کشور وجود دارد.

معمارنژاد ادامه داد: در بحث ساماندهي گمرکات اين طرح براساس طرح آمايش سرزميني همچنان ادامه دارد تا جايي که براساس اصلاح قانون گمرکي، گمرکات غيرفعال وکم فعاليت ادغام و يا حذف مي شوند./ک
برچسب ها: گمرک ، دارو ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار