مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استانداری كردستان گفت: دستگاه های اجرایی، موسسات و شركت های دولتی بر طبق ماده 9 قانون مركز آمار ایران مكلفند پس از جمع بندی آمار و اطلاعات خود برای بكارگیری در برنامه ریزی های جاری كشور آن را در اختیار مركز آمار ایران قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سالمی با اعلام این مطلب گفت: به موجب بند الف ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه كشور، مركز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی كشور است و همه دستگاه های اجرایی، اشخاص حقیقی و حقوقی باید برنامه های آماری را با این مركز هماهنگ كنند.
وی افزود: برنامه ملی آمار كشور كه به پیشنهاد مركز آمار ایران تهیه و به تصویب شورای عالی آمار رسیده است برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است.
سالمی گفت: در این راستا تمامی وزراتخانه ها، سازمان ها، شركت ها و نهادهای انقلاب اسلامی موظفند به منظور استقرار نظام آمارهای ثبتی در عرصه برنامه ریزی كشور همكاری لازم را به عمل آورند.
وی خاطر نشان كرد: بر طبق ماده 14 قانون مركز آمار ایران و نیز بر طبق بند 2 مصوبات شورای عالی آمار، دفتر معاونت برنامه ریزی و راهبردی موظف است بر طبق آمار و اطلاعات مركز آمار ایران تخصیص اعتبارات و هزینه های دستگاه های اجرایی تا سقف چهار درصد اجرای احكام و تكالیف برنامه ملی آمار كشور با اولویت اسقرار شبكه ملی آمار و نظام آمار ثبتی را لحاظ كرده و تمهیدات لازم را بر این منظور فراهم كند./س
برچسب ها: آمار ، اطلاعات ، ادارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.