کمتر از 5 ماه به مهمترين صحنه‌اي که مردم در آن سرنوشت خود را رقم مي‌زنند، باقي مانده است و در اين ميان تشکل‌ها و احزاب مختلف با برنامه ريزي در صدد هستند تا کانديداهاي خود را انتخاب کنند اما طي اين گزارش قصد داريم تا مهمترين اخبار انتخاباتي هفته گذشته باشگاه خبرنگاران را با شما مخاطبان محترم مرور کنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، کمتر از 5 ماه به مهمترين صحنه‌اي که مردم در آن سرنوشت خود را رقم مي‌زنند باقي مانده است و در اين ميان تشکل‌ها و احزاب مختلف با برنامه ريزي در صدد هستند تا کانديداهاي خود را انتخاب کنند اما طي اين گزارش قصد داريم تا مهمترين اخبار انتخاباتي هفته گذشته باشگاه خبرنگاران را با شما مخاطبان محترم مرور کنيم.

نامزد انتخابات رياست‌جمهوري بايد اصلح باشد

آيت‌الله حسن ممدوحي در گفتگو با خبرنگار ما گفته است که  جریانات و تشکل‌های سیاسی برای حضور باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده باید در انتخاب افراد و گزینه‌های اصلح دقت لازم را به خرج داده و گزینه مناسبی را به مردم معرفي كنند.

شانس ولايتي براي انتخابات بالا است/ نياز به رئيس‌جمهوري داريم كه اهل جنجال نباشد

حجت‌الاسلام جعفر شجوني معتقد است که شانس ولايتي براي پيروزي در انتخابات بالا است و كشور به رئيس جمهوري نياز دارد كه اهل جنجال نباشد و قدرت براي وي غرور نياورد.

قطعي بودن كانديداتوري كواكبيان/عدم اجماع در اصلاحات به شكست حتمي آنان منجر مي‌شود

حجت‌الاسلام حسين قيومي عضو شوراي مركزي حزب مردم سالاري درباره مطرح شدن حسن روحاني به عنوان كانديداي طرح دولت وحدت ملي هاشمي،به خبرنگار ما گفته است که من از اين مسئله بي‌اطلاع هستم و در حزب مردم سالاري نيز چنين مسئله‌اي مطرح نشده است.

وي همچنين معتقد است که حزب مردم سالاري به دنبال اجماع است اما در صورت عدم اجماع، كواكبيان كانديداي ما در انتخابات خواهد بود.

برگزاري كنگره سراسري خانه كارگر در تمامي استان‌ها

حسن صادقی معاون اجرايي خانه كارگر گفت: خانه کارگر فعلا در راستای برگزاری کنگره‌های سراسری خود در تمامی استان‌ها با هدف گسترش فعاليت‌هاي اين تشكل وارد عمل شده است.


استقبال پايداري‌ها از همگرايي‌هاي ارزشي و الهي/برگزاري همايش‌هاي استاني

بعد از انتشار اخباري مبني بر اينکه اعضاي جبهه پايداري نگرش مثبتي به ائتلاف 1+2 ندارند، خبرنگار ما به سراغ فاطمه آليا عضو شوراي مرکزي اين جبهه رفت، وي به خبرنگار ما گفت: يكي از مولفه‎‌هاي انقلاب اسلامي همگرايي است و ما نيز از همگرايي استقبال مي‌كنيم.(مشروح گفتگوي آليا)

حال عمومي "آيت‌الله مصباح" خوب است

آیت‌الله مصباح یزدی كه 29 دي ماه به مشهد سفر كرده بود، پس از سخنرانی‌ بدلیل مشکل آپاندیس راهی بیمارستان شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسين جلالي رئيس دفتر آيت‌الله مصباح در اينباره با خبرنگار ما گفت: عمل جراحي آيت‎‌الله مصباح با موفقيت انجام و وي از بخش "مراقبت‌هاي ويژه" به بخش عمومي منتقل شده است.

گفتني است که آيت‌الله مصباح چندي پيش از بيمارستان مرخص شد و دوران نقاهت را طي مي‌کند.

قطعي شدن حضور چمران و بيادي در ليست آبادگران

سيدمهدي صادق رئيس ستاد انتخابات جمعيت آبادگران درباره ليست انتخابات شوراهاي اين جمعيت گفت: اين ليست تاحدودي تنظيم شده است اما از آنجاييكه ممكن است تغيير و تحولات بسياري رخ دهد، نمي‌توان گفت به جز "مهدي چمران" و "حسن بيادي"، حضور ساير افراد در اين ليست قطعي است؛‌ به همين دليل نيز اسامي فعلا اعلام نمي‌شود.(مشروح گفتگو)


ناراحتي و گلايه‌مندي اعضاي جامعه مدرسين از اظهارات عسگراولادي


جلسه هفته گذشته جامعه مدرسين برگزار شد و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتياني عضو جامعه مدرسين درباره جزئيات اين جلسه به خبرنگار ما گفته است که  اعضاي جامعه مدرسين گله‌مند بودند كه چرا عسگراولادي با وجود داشتن سوابق انقلابي، چنين مواضعي را مطرح مي‌كند.(مشروح گفتگو)
 
لازم به ذکر است که اخيرا عسگراولادي اظهارات جالب توجهي را درباره سران فتنه بر زيان آورده بود.

عسگراولادي مدت‌هاست که تقاضاي مرخصي از "موتلفه" دارد

بعد از اينکه عسگراولادي با واکنش‌هاي مختلفي از سوي احزاب و تشکل‌ها موجه شد طي گفتگويي اعلام کرد که "اگر مواضعم براي موتلفه خوش نيامده حاضرم از حزب خارج شوم".

حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه مواضع اخير عسگراولادي برآمده از اجتهاد سياسي خودش است، گفت: عسگراولادي مدت‌ها پيش از موتلفه خواست مدتي به وي مرخصي دهد تا بتوانند مواضع فراحزبي خود را آزادانه مطرح کند.

ديداري با قاليباف نداشته‌ام

بعد از انتشار اخباري در محافل رسانه‌اي مبني بر اينکه حسن بيادي دبيرکل جمعيت آبادگران جوان با قاليباف ديدار انتخاابتي داشته است و طي گفتگويي با خبرنگار ما اين ديدار را تکذيب کرد.

الهام: حضورم در انتخابات از بن نادرست است

غلامحسین الهام سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: این صحبت‌ها از بن نادرست است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

تعيين مسئولان ستاد انتخابات جمعيت رهپويان/تشكيل ستاد مشترك با ايثارگران

پرويز سروري قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما از تعيين مسئولان ستاد انتخابات رهپويان و تشکيل ستاد مشترک با ايثارگران خبر داد.

"زندگی مردم" گفتمان انتخاباتی محسن رضایی

ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار ما از حضور محسن رضايي در جلسه هفتگي اين جبهه خبر داد و گفت:
براساس تصمیم جبهه ایستادگی مبني بر دعوت از نامزدهای انتخابات 92؛ شب گذشته محسن رضایی در جمع شورای عالی جبهه ایستادگی حضور پیدا کرد، از دیدگاه رضایی، امروز نیاز کشور زندگی مردم، حاکمیت اسلام اجتماعی و گفتمان اقتصادی است.

تعیین مسئولان استانی ستادهای انتخابات شوراها در جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: در این جلسه مسئولان ستادهای استانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین و کل کشور به منظور ساماندهی انتخابات به 6 منطقه تقسیم شد.

مطرح شدن كانديداتوري فتاح، لنكراني و جليلي در جبهه پايداري

مجيد متقي‌فر عضو شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به ورود اين جبهه به مصاديق انتخابات آتي، گفت: كانديداي جبهه پايداري از ميان نيروهاي ارزشي انتخاب مي‌شود و تاكنون نيز بحث‌هايي درباره كانديداتوري پرويز فتاح، كامران باقري لنكراني و سعيد جليلي به ميان آمده است.(مشروح گفتگو)

استراتژي 5 گانه جبهه پيروان در انتخابات آتي

محسن كوهكن عضو شوراي مركزي جبهه پيرون خط امام و رهبري در گفتگو  با باشگاه خبرنگاران استراتژي 5 گانه انتخاباتي اين جبهه را تشريح کرد و گفت: جبهه پيروان نيز در ابتداي كار، مصداقي را مشخص نكرد چرا كه چنين مساله‌اي را شروع تكثر و اختلاف مي‌داند.

وي ادامه داد: يکي از موارد استراتژي انتخاباتي اين است كه سعي كنيم گزينه مطلوب و مقبول مردمي را از ميان جبهه انتخاب كنيم، افزود: افرادي از جبهه پيروان براي كانديداتوري مطرح هستند و ما نيز آنان را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

كوهكن در ادامه تشريح سناريوي‌هاي انتخاباتي جبهه پيروان اظهار داشت: سناريوي بعدي انتخاباتي، بر پايه رسيدن به وحدت و يا ائتلاف با ساير تشكل‌هاي اصولگرا استوار شده است.(مشروح گفتگو)

عدم ورود حزب اسلامي كار به انتخابات رياست‌جمهوري
 
علي حسيني سخنگوي حزب اسلامي کار به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر اين حزب هيچ‌گونه تصميم‌گيري را براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر انجام نداده است.

جزئياتي از فعاليت‌هاي ستاد انتخابات رياست جمهوري مهندسين

محمد علي شايسته‌نيا رئيس ستاد انتخابات رياست جمهوري جامعه اسلامي گفت: در حال حاضر قسمت عمده برنامه‌ها حول محور هماهنگي صورت مي‌گيرد و هنوز تا زمان فعاليت‌هاي عملياتي در عرصه انتخابات فاصله داريم.(مشروح گفتگو)

رئيس ستاد انتخابات مشخص مي‌شود/برگزاري نشست خبري در آينده

محسن بهرامي سخنگوي فعاليت‌هاي انتخابات شريعتمداري طي گفتگويي به خبرنگار ما گفت: علاوه بر انتخاب رئيس ستاد انتخابات، ترکيب اين ستاد نيز مشخص مي‌شود اما بايد يکسري اقداماتي را در حوزه‌ها ديگري انجام دهيم و بعد از مشخص شدن مسئوليت کميته‌هاي مختلف اسامي آنان را طي نشست خبري اعلام مي‌کنيم.

گفتني است که محسن بهرامی مدیرکل بازرگانی استان خراسان و معاون وزیر بازرگانی دولت اصلاحات بود و از سال 84 تا کنون عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار