مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در 25 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور شرفی افزود:‌ این جشنواره با حضور هفت استان از کل کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه استان اردبیل در دوره قبلی جشنواره حضوری تاثیر‌گذار داشت از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه این جشنواره به عنوان میزبان انتخاب شده است.

شرفی گفت: از هر استان شرکت‌کننده چهار نفر شاعر به این جشنواره معرفی می‌شوند و از شاعران پیشکسوت استان‌ها نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی بیان داشت: علاوه بر این جشنواره در 9 بهمن ماه نیز دو جشنواره دیگر نیز برگزار می‌شود که یکی جشنواره انسان از منظر قرآن با استفاده از مضامین آیات سوره‌های «انسان» و «والعصر» و دیگری نیز جشنواره «ترنم وحی» ویژه شعر قرآنی با محوریت زبان آذری می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در استان اردبیل نیز خبر داد و افزود: در سایر استان‌ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی و عترت تشکیل می‌یابد و این شورا نیز در استان اردبیل تشکیل یافته است.

شرفی تصریح کرد: رئیس این شورا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل است و با ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان مسئول امور قرآنی انتخاب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود 45 موسسه قرآنی تحت نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فعالیت می‌کنند به طوری که امسال حدود 54 میلیون تومان به این موسسات کمک شده و از آن‌ها حمایت صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه آموزش نیز با 26 رشته و با بیش از 5 هزار قرآن‌آموز حدود 60 میلیون تومان عقد قرارداده شده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، شعر ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.