قطر در جریان تلاشهای ناکام خود جهت جلب حمایت روسیه از گروه‌های مسلح در سوریه، به مسکو وعده داده است که این گروه ها از پایگاه های دریایی روسیه حمایت خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ سایت "الاخبار" فاش كرد، گروهی فعال در عرصه جنگ سایبری با نام "ارتش سایبری سوريه" اخيرا توانسته با نفوذ به برخي از سايت هاي رسمي و مهم قطر، عربستان و تركيه، به هزاران سند محرمانه دسترسي پيدا كند .
"الاخبار" با تأکید بر این که از طريق يك واسطه به اين اسناد دسترسي یافته، دو فقره سند از وزارت امور خارجه قطررا فاش كرده است .

بنابراين گزارش؛ اولين سند منتشر شده، مربوط به ديدار "حمد بن جاسم آل ثاني" نخست وزير قطر با "محمد مرسي" رئيس جمهوري مصر درسپتامبر 2012 است .بر اساس اين سند، حمد در ديدار با محمد مرسي گفته است كه قطر با روسيه براي قطع حمايت از" بشار اسد "رئيس جمهوري سوريه ، تماس هايي برقرار كرده؛ و از سوي گروه مسلح موسوم به " ارتش آزاد" تعهداتي را درخصوص حفظ پايگاه دريايي روسيه در آبهاي سوريه گرفته است .  سند دوم نیز در خصوص  ديدار "تميم بن حمد آل ثاني" وليعهد قطر با وزير امور خارجه تركيه در اكتبر سال 2011  است.

 در اين ديدار وزير امور خارجه تركيه در خصوص ضرورت حذف بشار اسد رئيس جمهوري سوريه سخن گفته و درخواست کرده است که به دولت وی برای باقی ماندن تا 2014 فرصتی داده نشود.وزير امور خارجه تركيه در همين ديدار گفته است كه اگر بشار اسد تا سال 2014 همچنان قدرت را در سوريه در اختيار داشته باشد، مخالفان را نابود خواهد كرد.


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: قطر ، روسیه ، تروریست ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار