اجراي12 میلیارد دلار طرح و پروژه از طریق فاینانس خارجی و 6 پروژه از طریق صندوق توسعه ملی در صنعت پتروشيمي در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین بیات در اولین اجلاس مدیران عامل شرکت های صنایع پتروشیمی ایران با بيان اين مطلب که شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشتاز خصوصی سازی در صنعت نفت است، افزود: تمام زیرساخت ها برای واگذاري هلدینگ خلیج فارس آماده است و سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس با تایید مدارک و اسناد قانونی، سهام هلدینگ خلیج فارس را تا پایان بهمن  از طريق بورس عرضه می کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرای اصل 44 قانون اساسی در صنعت پتروشیمی، این شرکت ها روند رو به رشدی را از سال های گذشته داشته و در مسیر خصوصی سازی باید با هم افزایی و استفاده از تجربه های شرکت های واگذار شده، بیشترین بهره وری را محقق کرد.

بیات تصريح کرد: 12 میلیارد دلار طرح و پروژه از طریق فاینانس خارجی و 6 پروژه از طریق صندوق توسعه ملی در دست اجرا است که با بهره برداری از این 18 طرح بزرگ پتروشیمی، تحولی بزرگ را در این صنعت ارزش آفرین خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرایط کنونی در بسیاری از مجتمع های پتروشیمی رضایت بخش است و حتی برخی مجتمع ها خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور صادر می کنند و سال آینده صنعت پتروشیمی ایران با بهره برداری از واحدهای جدید تولیدی، افزایش تولید و نیز بهره وری بیشتری را تجربه خواهد کرد./عب
برچسب ها: نفت ، نیرو ، گاز ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار