رئيس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي خبر داد: در 9 ماهه سپري شده از سال 91 بيش از هزار و 200 نفر در رشته هاي صنايع دستي مشغول به كار شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: در مدت سپري شده سال 91 در حوزه هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مجموعا براي هزار و 500 شغل ايجاد شده است.

وي خاطرنشان كرد: هزار و 200 شغل ايجاد شده از اين ميزان اشتغال زايي مربوط به رشته هاي صنايع دستي است كه حدود 90 درصد آن را تشكيل مي دهد.

محمدي ميزان تعهد سال 91 براي اشتغال زايي در سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را هزار و 300 نفر اعلام كرد و گفت: در 9 ماه سپري شده از سال بيش از 200 نفر فراتر از تعهد داده شده ايجاد شغل كرده ايم و اميدواريم در فرصت باقي مانده از امسال اين اشتغال زايي را افزايش دهيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همچنين يادآور شد: در سال 91 بيش از هزار و 400 گواهينامه از سوي آموزشگاه هاي معتبر صنايع دستي براي هنرجويان رشته هاي مختلف صنايع دستي صادر شده است.

محمدي با تاكيد بر آموزش و ايجاد فرصت هاي شغلي در رشته هاي صنايع دستي به ويژه مشاغل خانگي استان، تصريح كرد: اقبال عمومي نسبت به توليد و اشتغال در صنايع دستي منجر به از دور خارج شدن كالاهاي نامرغوب چيني در بازار و عرضه و فروش خوب توليدات اصيل و مرغوب هنرهاي سنتي و بومي مي شود.

وي با اشاره به راه اندازي بازارچه هاي دائمي صنايع دستي در شهرستان هاي آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: راه اندازي اين بازارچه ها، تداوم روند توليد صنايع دستي در روستاها و ايجاد بازاري دائمي براي عرضه محصولات توليد شده از مشاغل خانگي را در پي خواهد داشت. /س

برچسب ها: اشتغال ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.