گروهی از مسئولين تبهكار تايلندی از بی‌پناهی مسلمانان برمه‌ای كه خواهان پناهندگی هستند، سوء استفاده كرده و آن‌ها را به باندهای قاچاق اعضای بدن می‌فروشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هزاران تن از مسلمانان برمه در ادامه فرار خود از بوداييان و به اميد يافتن پناهگاهی سوار بر كشتی‌ها شده و وارد تايلند شدند اما به گروهی از مسئولين دولتی تايلندی برخورد كردند كه آن‌ها را به تاجران و باندهای قاچاق اعضای بدن می‌فروختند.

اين‌ها مطالبی بود كه شبكه‌های خبری غربی از جمله شبكه‌های انگليسی ادعای وقوع آن را كردند، دولت تايلند چنين ادعاهايی را خطرناك معرفی كرد و خواهان تحقيقات وسيع در اين باره شد.

اين در حالی است كه فرمانده ارتش نظامی ديروز از گروهی از نظاميان در مورد شركت داشتن برخی از افراد نيروهای امنيتی در خارج كردن غيرقانونی مسلمانان به كشورهای ديگر از طريق تايلند بازجويی كرد. درصورتی‌كه جرم اين افراد اثبات شود، مجازات شده و از وظيفه خود بركنار می‌شوند.

لازم به ذكر است كه بيش از 800 هزار مسلمان روهنگيا در برمه زندگی می‌كردند كه از نظر رسمی هيچ كدام تابعيت برمه‌ای ندارند و با وجود آن كه 10 ها سال در اين كشور زندگی می‌كنند اما دولت آنان را مهاجر غيرقانونی معرفی كرده است.

در جريان خشونت‌های ماه‌های اخير بسياری از آن‌ها از وطن خود فرار كرده و راه كشورهای ديگر همچون مالزی را در پيش گرفتند كه برای رسيدن به آن مجبورند از كشور تايلند عبور كنند.

بسياری ديگر از مسلمانان برمه‌ای در اردوگاه‌هايی در كشورهای ديگر همچون بنگلادش زندگی می‌كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار