خانواده هايي که از مناطق درگيري در شمال ميانمار گريخته اند ، هنوز نگران امنيت جاني خود هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خانواده هايي که از مناطق درگيري ميان شورشيان و نظاميان دولتي در ايالت کاچين ميانمار گريخته اند، اکنون از بيم حملات بيشتر در اردوگاه ها به سر مي برند. اين در حالي است که رئيس جمهور ميانمار، به طرف هاي درگير در شمال اين کشور دستور داده است تا فوراً براي آتش بس اقدام کنند.
مناقشه نظاميان ميانمار و شبه نظاميان ارتش استقلال کاچين در هفته هاي اخير که با حملات هوايي و زميني همراه بود، منجر به افزايش تنش و همچنين اظهار نظر مقامات آمريکا و سازمان ملل متحد در اين باره شده است. در حاليکه قراراست آتش بس بين نظاميان و شبه نظاميان از ساعت شش تا بيست و سي دقيقه امروز به اجرا در آيد، شاخه سياسي شورشيان کاچين از ادامه درگيريها در «لايزا» خبر مي دهد.
 ماران تو، يکي از ساکنان منطقه لايزا در ميانمار مي گويد ما حتي پس از ورود به اردوگاه نيز نگران امنيت خود هستيم. اگر برمه اي ها (نظاميان دولتي) به مرکز ديده باني در کوهستان حمله کنند، آتش توپخانه ممکن است به اردوگاه نيز برسد. 
برانگ شاونگ، مسئول هماهنگي اردوگاه آوارگان در شمال ميانمار مي گويد از روز کريسمس تاکنون، شمار زيادي از آوارگان وارد اردوگاه شده اند. حدود صد و پنجاه آواره داخلي به اينجا پناه آورده اند که اغلب آنان اهالي روستاهاي اطراف لايزا هستند. اوايل، مواد غذايي با کيفيت مانند سويا و روغن نباتي از سازمان هاي فعال در امور بشردوستانه دريافت مي کرديم. اما الان مدتي طولاني است که هيچ يک از اين نهادها، غذاهاي مقوي در اختيار ما نگذاشته اند. کمبود ذخاير مواد غذايي در بلند مدت مرا نگران کرده است. 
برچسب ها: بین الملل ، میانمار ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار