کارگردان نمایش "مکبث" گفت: در این اثر نمایشی از دیالوگ استفاده نکرده ام و کار برای تمامی مخاطبان قابل درک است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  سایت ایران تئاتر؛ ملودی آرام نیا با اشاره به اینکه متن این نمایش اقتباسی از "مکبث" شکسپیر است، اظهار کرد: در این اثر نمایشی از تمام حواس پنج گانه تماشاگر استفاده می شود و تماشاگران همراه با بازیگران در همه لحظه های نمایش حضور دارند.
وی با بیان اینکه به دلیل شکل اجرایی نمایش "مکبث" حضور تماشاگران در اجرای نمایش محدود است، بیان کرد: شیوه ای که در این نمایش به کار گرفته ام، کاملا متفاوت است و تماشاگران همراه با بازیگران در تمام لحظه لحظه های نمایش حضور دارند. آن ها به عنوان مهمان وارد قصر مکبث شده و شاهد تمام قضایا و جریاناتی اند که درون قصر رخ می دهد، در واقع تماشاگران کاملا وارد فضای داستان می شوند.
این کارگردان تئاتر سپس خاطرنشان کرد: هیچ حرکت موزونی در این نمایش دیده نمی شود، زیرا نمایش "مکبث" یک پرفورمنس و ترکیبی از حرکات ریز است.
وی با اشاره به اجرای این نمایش در پارکینگ تالار وحدت اذعان کرد: سال ها بود که قصد داشتم اثری را به این شیوه اجرا کنم، این یک نمایش خیابانی نیست، ولی نیازی هم به سالن ندارد. پیشنهاد اولیه برای اجرای این اثر سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تالار مولوی و تالارحافظ بود، اما از آنجا که فضای بیرونی کمک بیشتری به اجرا می کرد و باعث اجرای بهتری می شد، پارکینگ تالار وحدت را انتخاب کرده ام که از سوی دیگر فضای حفاظت شده آن نیز به اجرا کمک می کند. همچنین از آتش به خاطر نور و گرما در فضای بیرونی  بهره برده ام.
امیر امیری، مصطفی شبخوان، پرستو ریحانی، نسترن پیکانو و مینا کریمی جبلی بازیگران این نمایش اند. همچنین امیرعلی گروسیان طراح صحنه، سوسن آرام نیا طراح لباس، امید عباسی مشاور کارگردان، مهدی بوسلیک دستیار کارگردان، سیاوش دی هینی و حسن ساعدی مدیر صحنه، رودابه کاشانی منشی صحنه نمایش "مکبث" اند. علیرضا نوشادی نیز به صورت زنده موسیقی این نمایش را اجرا می کند.
گفتنی است، نمایش "مکبث" 7 و 8 بهمن ماه در سه نوبت 17 ، 18:45 و 20:15 در محوطه پارکینگ تالار وحدت اجرا می شود.

برچسب ها: مکبث ، نمایش ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار