کمک 20 ميليون يورويي اتحاديه اروپا به مالي

اتحاديه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد بيست ميليون يوروي ديگر به مالي کمک مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين کمک براي افرادي که قرباني سوءتغذيه در مالي شده و همچنين آوارگاني که به کشورهاي همسايه پناه آورده اند، در نظر گرفته شده است.  کميسيون اروپا در بيانيه اي اعلام کرد  کميسيون اروپا براي مقابله با افزايش بحران در مالي،کمک هاي بشردوستانه خود به مالي را بيست ميليون يورو افزايش داد. شمار بسياري از ساکنان مالي در پي درگيري ها آواره شده اند و هزاران کودک از سوءتغذيه شديد رنج مي برند. کريستالينا جورجيوا کميسر مسئول کمک هاي بشردوستانه اتحاديه اروپا بار ديگر روز سه شنبه در مالي به سر مي برد. وي پيش از اين در ماه دسامبر به اين کشور سفر کرده بود تا نيازهاي بشردوستانه را ارزيابي کند. 

جورجيوا در اين بيانيه اعلام کرد  ماليايي ها از سال گذشته قرباني سه بحران هستند : نخست خشکسالي و برداشت محصول نامطلوب،‌ سپس بحران سياسي و در آخر درگيري ها پس از آنکه گروه هاي اسلام گراي افراطي کنترل شمال مالي را بدست گرفتند. وي اعلام کرد کمک هاي بشردوستانه از نتايج وخيم بحران غذايي جلوگيري کرده و تقريبا هجده ميليون نفر را تحت حمايت قرار داده است. وي با وجود اين از  ديگر اهداکنندگان کمک خواست سريع عمل کنند زيرا در پي ماه ها محروميت، مردم ضعيف شده اند. 

در بيانيه کميسيون آمده است  اين کمک فوري براي کمک به کودکاني که از سوءتغذيه شديد رنج مي برند، نزديک به صد هزار ماليايي که به کشورهاي همسايه پناه آورده اند و همچنين تهيه غذا و مايحتاج اوليه زندگي براي قربانيان درگيري ها در مالي است که شمار آنها به صد و پنجاه هزار نفر مي رسد. کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل متحد اخيرا شمار افراد آواره در مالي را صد و پنجاه هزار نفر و کساني که به کشورهاي ديگر پناه آورده اند دويست و سي هزار نفر برآورد کرد. کميسيون اروپا در سال دوهزار و دوازده هفتاد و سه ميليون يورو به مالي کمک کرده است. علاوه براين، کشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز سي و هشت ميليون يورو به اين کشور اهدا کردند.
برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار