رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: تولیدکنندگان انرژی در اقتصاد مقاومتی نیازمند فرمول حمایتی از سوی بخش دولتی هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، محمد‌حسین روشنک در آستانه برگزاری این همایش اظهار کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی و تحریم، هر بخش کوچک و بزرگ وظایف مهمی بر عهده دارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در مسیر اقتصاد مقاومتی، بخش تامین انرژی است و از همین حیث نیازمند نگاه جدی و برنامه‌ریزی مدون در این بخش هستیم.

روشنک با بیان اینکه تولیدکنندگان انرژی در اقتصاد مقاومتی نیازمند فرمول حمایتی از سوی بخش دولتی هستند، خاطرنشان کرد: انرژی برق به منزله خون در رگ تولید است و بکارگیری تمهیداتی برای قوت چراغ تولید اصلی جدی است.

وی تصریح کرد: بخش تولید بدهکاری زیادی به وزارت نیرو دارد و در سالی که تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی نام گرفته، نباید به بخش تولید و صنعت‌گران نگاه ویژه داشت؟

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی از تعهد نداشتن دولت نسبت به پرداخت درصدی مازاد به بخش‌های تولیدی از محل درآمد یارانه‌ها یاد کرد و گفت: دولت در این زمینه ذره‌ای از تعهد قانونی و شرعی خود را انجام نداد و در شرایطی که شرکت‌ها توان اقتصادی نداشته در سال تولید ملی با ضعف‌های زیادی در بخش تولید مواجه هستیم.

روشنک یادآور شد: در سال توليد ملي، سرمايه و كار ايراني بايد بخش دولتي بيش از پيش توجه خود را معطوف فعالان اقتصادي كه عمده آن را توليد‌كنندگان و صنعتگران تشكيل مي‌دهند، كند.

وي با ابراز خرسندي از برگزاري دومين همايش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، اظهار كرد: اين همايش در بحث تعيين ارتباط ميان توليد و صنعت با وزارت نيرو نقش تعيين‌كننده دارد.

روشنك تاكيد كرد: در بحث انرژي دو سيستم توليد و مصرف تعريف مي‌شود كه ميان اين دو سيستم، تشكيلات دولتي به نام وزارت نيرو كه تنظيم‌كننده روابط اين دو سيستم است وجود دارد؛ از اين حيث تعيين دامنه روابط و شرح وظايف آنان در مسير ارتقا انرژي ملزم است.

گفتني است دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی چهارم و پنجم بهمن‌ماه سال جاری در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود./س

برچسب ها: تولید ، انرژی ، نیازمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.