رئیس شورای شهر تهران گفت: مصوبه منع نماهای شیشه ای با بیش از 50 درصد را سال 83 به شهرداری تهران دادیم اما متأسفانه تا کنون این مصوبه اجرایی نشده و همچنان نماهای شیشه ای در شهر تهران خودنمایی می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، چمران در توضیحات لایحه الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمان های شهری گفت: ساختمان هایی که شهرداری می سازد بایستی در الگوی معماری ایرانی اسلامی نمونه باشد.

وی اظهار داشت: در خصوص معماری ایرانی اسلامی در شورای انقلاب فرهنگی بحث های زیادی مطرح شده که هنوز به نتیجه کلی نرسیده اند و تلاش دارند که ساختمان های خوبی ساخته شود.

چمران در خصوص رعایت هایی که باید در ساختمان ها انجام گیرد گفت: باید برای ساختمان سازی این ضوابط رعایت شود مثلا برای کانال کولر ابتدا باید اقدام شود نه پس از اینکه ساختمان به اتمام رسید.

چمران با اشاره به اینکه در شهرداری قانونی برای رعایت این موضوعات وجود نداشته است عنوان کرد: در سال 83 مصوبه ای را برای منع استفاده شیشه در نماهای ساختمانی دادیم که متاسفانه بعد از چند سال تاکید پاسخ شهرداری به ما این بوده است که در سیستم کامپیوتری مان وارد نشده است.

رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد که لایحه الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری ایرانی اسلامی این بار در شهرداری تهران اجرایی شود.

* اهدای جوایز به ساختمان های با معماری ایرانی اسلامی

همچنین ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه قطعا ما می توانیم این لایحه را اجرایی کنیم گفت: بسیاری از نواحی مناطق در خصوص اجرایی کردن معماری ایرانی اسلامی حرکت کردند که کار بسیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید برای این موضوع برای شهروندان تشویق قرار دهیم گفت: پیشنهاد من این است که سالانه شورای شهر تهران به 10 نمونه الگوی معماری ایرانی اسلامی جوایزی بدهد./ف

برچسب ها: نما ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار