رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه گفتگوها درباره مسائل هسته‌اي ايران در حال انجام است، گفت: ما همچنان معتقديم كه انرژي صلح آميز هسته‌اي براي كشور ما مورد نياز است و فشارهاي اقتصادي نمي‌تواند بر تلاش ما براي دستيابي به اين فناوري تاثيرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با "وليد سوكليت" رئيس هيئت پارلماني لبنان ديدار و گفتگو كرد.

وي با اشاره به ديدار پيشين با هيئت پارلماني لبنان و بحث درباره مسائل مهمي در خصوص عراق، لبنان، سوريه و ايران و مسائل منطقه اظهار داشت: ما دراين نشست از نظرات آنها استفاده كرديم و اگرچه لبنان كشور كوچكي است در زمينه مقاومت بسيار درخشنده است.

لاريجاني با اشاره به اينكه موضع ايران درباره مسئله سوريه همان است كه بارها گفته شده است، افزود: ما به راه حل سياسي داخلي در سوريه اعتقاد داريم و بر اين عقيده‌ايم كه دموكراسي بايد در اين كشور مستقر شود و همچنين مخالف دخالت نظامي در سوريه هستيم البته نه تنها در سوريه بلكه نظر ما در مورد ديگر كشورها همچون بحرين نيز همين است.

رئيس مجلس با اشاره به اينكه دموكراسي كه با سرنيزه ديگران به وجود آيد در نهايت به استبداد وابسته منتهي مي‌شود، تصريح كرد: فكر مي‌كنم راه حل سياسي كه بشار اسد پيشنهاد كرده فرصت خوبي براي گفتگو ميان گروه‌هاي مختلف است و كشورهايي كه در حال ارسال سلاح به سوريه يا فرستادن پول براي مخالفان آن هستند بايد پاسخگوي خونريزي در سوريه باشند.

لاريجاني در پايان با اشاره به مسئله هسته‌اي ايران اظهار داشت: گفتگوها درباره مسئله هسته‌اي ايران در حال انجام است و ما همچنان معتقديم كه انرژي صلح آميز هسته‌اي براي كشور ما مورد نياز است و فشارهاي اقتصادي نمي‌تواند بر ما تاثير گذار باشد.

در ادامه اين ديدار "وليد سوكليت" رئيس هيئت پارلماني لبنان با ابراز اميدواري براي ايجاد آرامش در سوريه اظهار داشت: اميدواريم كشورهاي كه باعث ايجاد تنش در سوريه مي‌شوند دست از اعمال خود بردارند تا سوريه به صلح و آرامش برسد.

رئيس هيئت پارلماني لبنان در پايان خاطر نشان كرد: غرب‌ها همواره در تلاشند تا با ايجاد درگيري‌هاي مذهبي در كشورهاي منطقه به اهداف خود دست پيدا كنند و در سوريه نيز در حال انجام اين كار است اما تاريخ ثابت كرده كه درگيري‌ها نمي‌تواند آنان را به اهدافشان برساند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، لبنان ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار