مدیر پایگاه سازه‏‌های آبی شوشتر گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع تونل و کانال در سازه‌‏‏‏های آبی شوشتر وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ امین محمودزاده در جلسه مشترکی که با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل آبشارهای شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: در سازه‏‌های آبی تاریخی شوشتر بیش از 11 هزار و 320 متر مربع کانال وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از معضلات این پایگاه جهانی افزود: در شرایط کنونی یکی از اصلی‌‏ترین مشکلات این پایگاه جهانی لایروبی کانال‏‌های آب‎‏بر آبشارها و آسیاب‏‌های تاریخی این مجموعه است.

مدیر پایگاه سازه‏‌های آبی شوشتر با اشاره به اینکه هر سیلابی برای این پایگاه جهانی مشکل‌آفرین است، خاطرنشان کرد: هر سیلابی که وارد کانال‏‌های سازه‏‌های آبی شوشتر شود، موجب بروز بحرانی در این کانال‏‌ها می‌‏شود که رفع گرفتگی این کانال‏‌ها بسیار سخت و زمان‏‌بر است.

وی تصریح کرد: برای باز کردن مسیر آب در کانال‏‌های آب‏‌بر این مجموعه بیش از 12 تا 20 ساعت زمان صرف می‌‏شود که این کار علاوه بر هزینه و توان نیروی انسانی، موجب فرسایش جداره‌‏های کانال‏‌های آب‏‌بر می‏‌شود و به این دلیل باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات در این باره چاره‌اندیشی کرد.

محمودزاده تأکید کرد: مشکلات در سایت آبشارهای شوشتر بسیار زیاد بوده که یکی از مشکلات در این عرصه فرسایش دیواره غربی آن به شمار می‌‏‏‏آید.

وی در پایان ابراز داشت: باید برای تأمین اعتبار در راستای سامان‏دهی به دیواره غربی این سایت جهانی تلاش کرد و در حال حاضر همه مسائل مطالعاتی آن پشت سر گذاشته شده است./س
برچسب ها: کانال ، سازه ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.