با پشتيباني ناسا، دسترسي به اطلاعات و تصاوير فرازميني بسيار ساده‌تر شده است. سه نرم‌افزار فوق‌العاده منبع باز زير، مي‌توانند رصد ستاره‌ها و كهكشان‌ها را به رايانه شخصي‌تان بياورند.


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما هم جز علاقمندان نجوم و دنیای ستارگان هستید به این سه لینک سر بزنید:


Stellarium

براي رصد ستاره‌ها نمي‌توان بدون برنامه عمل كرد، بايد موقعيت و زمان مناسب را انتخاب كرد، اما Stellarium نرم‌افزاري است كه اجازه مي‌دهد محل رصد و محل تماشاي آسمان را بسرعت تعيين كنيد و سيارات، ستاره‌ها يا منظومه‌هاي آسمان را در لحظه مشاهده كنيد.
با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:

 

 

Celestia

كشف ناشناخته‌ها با كمك اين نرم‌افزار سه‌بعدي كهكشان ممكن مي‌شود. اين نرم‌افزار كه بيش از صدهزار ستاره و منظومه را در خود جا داده، به ابزار جستجو مجهز است. از قلب خورشيد تا پلوتو و قمرهايش را شبيه‌سازي مي‌كند و مدام به روز مي‌شود. با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:

 

 SkyChart

اين نرم‌افزار به نرم‌افزار Stellarium شباهت دارد و ابزارهاي پيشرفته‌اي به كاربر مي‌دهد تا از نظر علمي بتواند به رصد آسمان بپردازد. همچنين قابليت برداشت تصاوير از اوضاع خاص و لحظه‌اي ستاره‌ها براي مطالعه و بررسي بعدي مي‌تواند يكي ديگر از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار باشد. با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mahdy
۱۴:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید ساله نوتون مبارک صدسال به این سالها هر روزتان نوروز .نورزتان پیروز..دستتون درد نکنه واقعا سایت عالیه خیلی باحاله هر چی که میخواستم اینجا پیدا کردم واقعا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
hosen
۰۱:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۲
خیلی عالی است
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
سلام celestiaباز نمیشه این چه دانلودیه؟
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
ببخشید با عرض پوزش این که فیلتره لطفا لینکش رو درست کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
من هرچی سعی کردم دانلود کنم نشد!
Iran (Islamic Republic of)
seyed
۱۹:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
aly
Iran (Islamic Republic of)
seyed
۱۹:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
aly