عضو فراکسیون روحانیون مجلس، گفت: از جمله راهکارهای مناسب برای تقویت تحلیل دینی دانشجویان این است که میان حوزه‌های فرهنگی و آموزشی ارتباط، اتحاد و انسجام ایجاد شود تا مباحث دینی در میان قشر دانشجو ترویج و توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبیب برومند داش قاپو افزود: رشد جامعه و افزایش تعاملات فرهنگیدر گرو حضور فعال افراد با اندیشه های برتر و تخصص بیشتر است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درمجلسشورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز با آسیب‏های اجتماعی متعددی مواجه است که بایداین آسیب‏ها رابا برنامه‏‌ریزی‏ های فرهنگی در دانشگاه‏هابرطرف کرد .

وی ادامه داد:همچنین برای خنثی‌‏سازی هجوم تبلیغاتی گسترده از سوی استکبار جهانی، باید خوراک تبلیغاتی مناسبی در اختیار نسل جوان قرار داد.

حجت الاسلام برومند داش قاپو تصریح کرد: هرچه بیشتر بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را در میان قشردانشجو توسعه دهیم، می‌توانیم زمینه‌های حضورآن ها را در این گونه فعالیت‌ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اگر در دانشگاه ها فرهنگ دینی و معنویت نهادینه شود وبه عبارتی علم و معنویت با هم باشد، دشمنان نمی توانند برای مقاصد شیطانی خود به اغفالدانشجویان ماامید داشته باشند.

نماینده مردم بیله سوار با بیان اینکه توسعه نظام آموزش عالی یکی از شاخص های توسعه است گفت: پیشرفت و توسعه دانشگاه ها باعث توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام برومند تصریح کرد: ما باید در حوزه فرهنگ دینی از نظرات کارشناسان فرهنگی و دینی استفاده بهینه کنیم، زیرا برای رسیدن به نتیجه ایده ال در امر توسعه کشور باید طرحی را ترسیم کنیم که محوریت عقلانی و معنوی داشته باشد.

وی افزود : برای رسیدن به توسعه فرهنگ دینی و بازسازی فعالیت‌های آن باید به طور جدی به بحث همنوایی مفاهیم فرهنگی و دانشگاه توجه شود. ضرورت اجماع نظر نخبگان فرهنگی خاستگاه بحث علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه به حساب می آید و امروزه مسأله احساس نیاز به رابطه علم و دین که از ناحیه نخبگان علمی پیگیری می شود به عنوانعامل جدی بحث وحدت به شمار می آید.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب ومنابع طبیعی مجلس، یاد آورشد: ازجمله راهکارهای مناسب برای تقویت تحلیل دینی دانشجویان این است که میان حوزه‌های فرهنگی و آموزشی ارتباط ، اتحاد و انسجام ایجاد شود تا مباحث دینی در میان قشر دانشجو ترویج و توسعه یابد/س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، امور ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.