رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: روزانه در تهران یک‌ هزار تن برنج مصرف می ‏شود و برنج وارداتی جوابگوی نیاز ها نیست.

یدالله صادقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم توزیع این برنج آغاز شده و تاکنون حدود 10 تا 12 هزار تن در تهران توزیع شده است، در حالی که بر اساس نیاز روزانه باید 70 هزار تن توزیع می‏ شد.

وی ادامه داد: توزیع برنج وارداتی سهمیه‏ ای که با نظارت این سازمان در برخی مراکز ارائه می ‏شد، با نرخ جدید آغاز شد.

صادقی افزود: این برنج‏ های وارداتی با نرخ هر کیلوگرم 28 هزار ریال عرضه می‏ شود که نرخ جدید آن، هر کیلوگرم 30 هزار ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: این برنج ‏های وارداتی که میزان آن محدود است، تنها در شبکه تعریف شده توزیع می ‏شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: به دلیل آنکه قیمت این نوع برنج در مبادی ورودی افزایش یافته است، در مراکز تعیین شده در سطح استان تهران نیز با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنج وارداتی کماکان به صورت سهمیه‏ بندی شده خواهد بود و در شهرستان‏ های استان تهران و نیز شبکه فروشگاه‏ های زنجیره ‏ای سازمان میادین میوه و تره‏بار و اتحادیه‏ های سوپر مارکت ‏داران، خوار و‌ بارفروشان، عطار و سقط فروش و بنکداران مواد غذایی ارائه می‏ شود.

صادقی بیان کرد: توزیع این نوع برنج ‏ها با نظارت معاونت بازرسی و نظارت این سازمان و بازرسی شورای اصناف تهران انجام می ‏گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: برنج وارداتی در تمام مراکز موجود است و علاوه بر آن در فروشگاه ‏های رفاه، شهروند، سپه، تعاونی‏ های مصرف محلی و نیز تعاونی‏ های مصرف برخی سازمان ‏های دولتی عرضه می‏ شود.

وی درباره کم شدن عرضه این نوع برنج در سطح شهر تصریح کرد: توزیع این نوع برنج به دلیل میزان محدود واردات آن خیلی گسترده نیست و به هر اندازه که وارد می‏ شود، توزیع آن انجام خواهد شد./س


برچسب ها: تهران ، برنج ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.