فیلم های توقیفی در جشنواره فیلم فجر به همت مدیران سينمايي به نمایش در آمدند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سرنوشت جشنواره بیست و هشتم به خاطر التهابات سیاسی در هاله ای از ابهام گذشت و چهره های شاخص هنرمندان در آن حضور پیدا نکردند اما شمقدری با سمت معاونت سینمایی و با صدور رای موافقت دورنمای نمایش فیلم های توقیفی این دوره از جشنواره را پرشور و هیجان کرد.
هیجان حاصل از جشنواره به داوران نیز سرایت کرد و آن ها نیز با اهدای جوایز متعدد و دیپلم های افتخار دست و دلبازی خود را نشان دادند.
اما از حاشیه‌ی این دوره بی حرمتی به خبرنگاران و اهالی رسانه بود و اجازه ورود به خبرنگاران برای تهیه گزارش از مراسم اختتامیه را ندادند و این امر باعث قهر آن ها شد.
این دوره از جشنواره با مدیریت جواد شمقدری و فضای جشنواره به خوبی برگزار شد و تماشاگران نیز از چنین برگزاری راضی بودند و با اینکه اکثر فیلم ها مجوز اکران عمومی پیدا نکردند اما در جشنواره فیلم فجر فرصت دیده شدن را پیدا کردند.
جشنواره بیست و هشتم آنطور که شایسته سینمای ایران بود برگزار شد و فیلم ها به لحاظ کیفی و کمی از نظر محتوایی از برتری قابل قبولی برخوردار بودند.

*برگزیدگان بیست وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر؛ 



 فیلم "به رنگ ارغوان" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا سیمرغ بهترین فیلم بهترین کارگردانی و سیمرغ مردمی را در جشنواره بیست و هشتم کسب کرد.












در این دوره از جشنواره 26 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران با هم به رقابت پرداختند که ازمیان آنها می‌توان به "آل" بهرام بهرامیان، "آناهیتا" عزیزالله حمید نژاد، "به رنگ ارغوان" ابراهیم حاتمی کیا،‌ "بیداری رویاها" محمد علی باشه آهنگر، "تسویه حساب" تهمینه میلانی، "چهل سالگی" علیرضا رئیسیان، "خواب های دنباله دار" پوران درخشنده، "سنگ اول" ابراهمی فروزش، "شب واقعه" شهرام اسدی، "طلا و مس" همایون اسعدیان، "طهران تهران" داریوش مهرجویی - مهدی کرم پور، "عصر روز دهم" مجتبی راعی، "کیفر" حسن فتحی و "ملک سلیمان" شهریاری بحرانی اشاره  کرد.
هیات داوران شامل ابوالقاسم طالبی، فاطمه گودرزی، مسعود جعفری جوزانی، اسفندیار شهیدی، ابراهیم فیاض، محسن علی اکبری، سید ناصر هاشم زاده عنوان بهترین فیلم جشنواره را به فیلم "به رنگ ارغوان" اهدا کردند.
همایون شهنواز و شهرام اسدی به صورت مشترک صاحب جایزه بهترین فیلم نامه برای فیلم "شب واقعه" شدند.



بهترین بازیگر نقش اول نیز نگار جواهریان برای فیلم "طلا و مس" و محسن تنابنده برای فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" و "سنگ اول" بودند و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل نیز به مهدی فقیه برای فیلم "ملک سلیمان" و شیرین یزدان بخش برای فیلم "لطفا مزاحم نشوید" رسید.
دبیری این دوره از جشنواره را مهدی مسعود شاهی برعهده داشت که برای چهره ای چون امیر قویدل نکوداشت و برای بزرگانی چون داریوش ارجمند، رضا برجی ،‌اسحاق خانزادی و محمد تقی پاک سیما بزرگداشت برگزار کرد. /ي2
گزارش از فائزه آقابابايي.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار