طی مدتی که این ستاد تشکیل شده حدود 57 میلیون لوح فشرده غیر مجاز را از سراسر کشور جمع‌آوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي ، سعید جابری انصاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و فرهنگ ایران اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان از جنگ سخت علیه ملت ایران ناامید شده و تهاجم فرهنگی را شدت بخشیده‌اند.
وی تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری در وزارت ارشاد را مورد توجه قرار داد و افزود: این ستاد در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان در عرصه محصولات فرهنگی و هنری پی‌ریزی شده و امیدواریم با کمک همه ارگان‌ها و نهادهای مسئول بتوانیم اهداف پیش‌بینی شده را تحقق بخشیم. ایشان ایده هوشمندانه وزیر ارشاد در راه اندازی این ستاد با همکاری سایر دستگاه ها را مهم تلقی نموده و به اقدامات ارزشمند عملکردی حسینی در طول صدارت ایشان پرداختند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تغییرات ساختاری در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد طی چند ماه اخیر  شاهد برگزاری یکی از پرشکوه ترین نمایشگاه های کتاب کشور در اردیبهشت سال 92 باشیم.
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد هدف غرب از طراحی بازی‌های رایانه‌ای متضاد با فرهنگ اسلام را تغییر الگوی زندگی مسلمانان در ملل مختلف دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل ستاد مذکور در همه استان‌ها فعال شده و به مدیریت این مسئله می‌پردازد.

*تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری در 29 استان

وی با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری در 29 اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف بیان داشت: در ستاد مرکزی نیز سیاست‌گذاری‌های کلان صورت می‌گیرد. و ما امیدواریم در سال آینده تشکیل این ستادها در شهرستان های آن استان ها هم باشیم.
جابر انصاری با بیان اینکه مدیران کل ارشاد استان‌ها از این امر استقبال کرده‌اند ابراز کرد: امیدواریم با حمایت‌های کافی از این ستاد بتوانیم از فساد و تباهی فرهنگی و هنری مد نظر دشمنان در سراسر کشور جلوگیری کنیم.
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد جلوگیری از مصادیق غیر مجاز و نیز رعایت حقوق مالکیت معنوی را از وظایف ستاد مذکور دانست و گفت: مراجع تقلید طی فتاوای خود عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی را حرام و نوعی دزدی قلمداد کرده‌اند هرچند برخی افراد سودجو همچنان به کپی‌برداری و سوء استفاده مشغول هستند.
وی با اشاره به تکثیر غیر مجاز انواع فیلم، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و کتاب توسط دلالان فرهنگی عنوان داشت: نیروی انتظامی به ویژه پلیس اطلاعات و امنیت ناجا همکاری خوبی با وزارت ارشاد و ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری داشته و علاوه بر این هماهنگی با دادگستری به منظور ایجاد دادسرای فرهنگی هنری در استان‌ها صورت گرفته است.

*مشکل تداخل صنفی فروشندگان محصولات فرهنگی حل می‌شود


جابر انصاری با تاکید بر پاک‌سازی و اصلاح امور فرهنگی در سراسر کشور گفت: مشکل تداخل صنفی در عرضه محصولات فرهنگی نیز با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و شورای اصناف در حال حل شدن است زیرا عقیده داریم فرآیند تولید و عرضه محصولات فرهنگی باید تابع یک سیستم تخصصی باشد به همین دلیل تشکیل اتحادیه‌ای مجزا برای عرضه محصولات فرهنگی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است. البته وی نقش تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار را در تولید آثار فاخر و مورد نیاز قشر جوان ضروری دانستند.
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد اظهار کرد: طی مدتی که ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری تشکیل شده حدود 57 میلیون لوح فشرده غیر مجاز را از سراسر کشور جمع‌آوری کرده است.
وی با اشاره به وفور محصولات فرهنگی غربی در بازار کشور افزود: در این شرایط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقابله با این تهاجم فرهنگی پرداخته و سعی می‌کند جلوی ورود بازی‌ها و محصولاتی را که با اصول اسلامی و فرهنگی ملت ایران در تضاد هستند بگیرد.

*اجرای طرح مبارزه با فروشندگان محصولات فرهنگی غیر مجاز


جابر انصاری با بیان اینکه کودکان و نوجوانان جذب بازی‌های مهیج می‌شوند گفت: دشمنان سعی می‌کنند از این ظرفیت نهایت بهره‌برداری را داشته باشند به همین دلیل با توافقی که با نیروی انتظامی صورت گرفته طرح ویژه برخورد با فروشندگان محصولات فرهنگی غیر مجاز اجرا می‌شود.
دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد خواستار اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در خصوص معرفی محصولات مفید فرهنگی به جامعه شد و عنوان داشت: برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی به منظور هم‌اندیشی در خصوص شیوه مبارزه با ورود کالای فرهنگی غیر مجاز و نیز تولید محصولات مفید در دستور کار قرار دارد.
در ادامه این دیدار حضرت آیت ا... علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید ضمن قدردانی از زحمات دکتر حسینی وزیر ارشاد و آرزوی توفیقات روز افزون در حوزه فرهنگی بیان فرمودند:« این گزارشاتی که ارائه شد نشان دهنده توفیقات روز افزون وزارت ارشاد در این عرصه است.
دشمن هر روز به وسیله رسانه ها یا ابزار در اختیار متناسب با آن زمان نقشه می ریزد، این دشمنی تمام نشدنی است. هر چه در علم پیشروی می کنیم آن ها هم دوشادوش ما می آیند.
قهراً دشمن در صدد دشمنی خودش است، همیشه در صدد بدست آوردن منافع خودش است چون آن ها نیتشان شوم است، امیال آن ها خلاف است، قهراً ابزار را به نفع خودشان تمام می کنند.
از تلاش دشمن در اغفال بچه های کوچک تا بزرگترها نباید غافل بود. معظم له دو اصل را در این زمینه مهم تلقی نمودند:
یک اصل را مسئله دفاع دانستند و ابراز نمودند که دشمن را نگذاریم در اهدافش موفق بشوند، یعنی حالت سنگری به خود بگیریم. یعنی در مقابل نرم افزارها و فضای سایبری که دشمن می آورد بتوانیم دفاع کنیم. علاوه بر آن بعد از دفاع توجه به نیازهای نسل جوان است. نسل جوان احتیاج دارد با مد زمان جلو برود.  
نمی شود گقت در فضای مجازی فعالیت نکند. اینجا باید به مصرف نمودن انرژی توجه کرد.
یعنی باید سرمایه گذاری کرد، یکی در بخش مادی و دیگری در بخش فکر و اندیشه، باید یکسری سلسله دانشمندان فرهیخته و فهمیده را جمع کرد تبادل نظر کنند که چطور کودکان ما رشدی در دامن فرهنگ اسلامی پیدا کنند.
این مسئله زحمتش بر دوش وزارت ارشاد است. منتهی وزارت ارشاد خودش به تنهایی نمی تواند جلو برود، بالاخره در یک محدوده ای باید فعالیت کند و ارگان های دیگر باید کمک کنند. گستره این امر هم باید در داخل و خارج کشور باشد تا دیگران بتوانند مقایسه ای بین فرهنگ اسلامی و فرهنگ غرب و دشمن داشته باشند.
در جهان خردمندانی هستند که می نشینند و این فرهنگ ها را داوری می کنند.
برای ما و ملت همین ارزش دارد، یعنی هرچه از دانشمندان بیایند داوری کنند و روش ما را انتخاب کنند به نفع ما است. چرا که ما معتقدیم دین ما گستره جهانی است. خدا وعده داده است دین جهانی اسلام بر همه ادیان سرفراز است.
بنابراین باید انرژی خودمان را به هدف اصلی بیشتر نزدیک کنیم و تلاش بیشتری کنیم و از افرادی که در رشته های مختلف فرهنگی فعالیت می کنند حمایت کنیم.
بنده توفیقات شما را و بقای عمر شریف رهبر انقلاب و همه دست اندر کارانی که در خط ولایت هستند از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»/ص
برچسب ها: لوح ، صیانت ، آثار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار