جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی کشتار مسلمانان در کویته پاکستان و نیز درگذشت قاضی حسین احمد - رئیس شورای عالی همبستگی ملی پاکستان - اطلاعیه‌های جداگانه‌ای منتشر کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی کشتار مسلمانان در کویته پاکستان و نیز درگذشت قاضی حسین احمد - رئیس شورای عالی همبستگی ملی پاکستان - اطلاعیه‌های جداگانه‌ای منتشر کرد.


متن این اطلاعیه‌ها بدین شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
مِنَ المُؤمنینَ رجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللهَ علیهِ فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهَُ و مِنهُم مَن یَنتَظِرُ
 
علما، اندیشمندان و ملت مسلمان پاکستان
 
سلام و درود خدا بر شما باد؛
 
درگذشت مرحوم علامه مجاهد قاضی حسین احمد رئیس فقید شورای عالی همبستگی ملی پاکستان موجب تأثر و تألم گردید.
 
مرحوم قاضی حسین احمد مجاهدی نستوه و خستگی‌ناپذیری بود که عمر با برکتش را در راه اسلام و وحدت مسلمانان سپری نمود.
 
فقدان این عالم بزرگوار ضایعه‌ای بزرگ به شمار می‌رود اما مجاهدت‌های او در راه مبارزه با استکبار و حفظ وحدت مسلمانان او را در یادها ماندگار خواهد نمود.
 
وفات این مجاهد وارسته را به مسلمانان جهان، ملت صبور و مقاوم و علمای شیعه و سنی پاکستان، همچنین بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن فقید سعید صبر و تداوم راه ایشان را از خداوند متعال مسألت دارم.
 
همچنين جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای، کشتار مسلمانان در کویته پاکستان را نيز محکوم کرد.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
خبر حادثه‌های خونبار پاکستان دل هر انسانی را به درد می‌آورد. کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم شهر کویته پاکستان توسط گروه‌های تروریست وهابی، چیزی نیست که به آسانی بتوان از کنار آن گذشت. مدتی است که مردم مظلوم این شهر آماج حملات تروریست‌ها قرار می‌گیرند و به صورت انفرادی یا جمعی به شهادت می‌رسند، زائران سید الشهدا (علیه‌السلام) تنها و تنها به جرم زیارت مزار امام خود در میانه راه مورد حمله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند و این همه در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر و آزادی قرار می‌گیرد و مجامع بین‌المللی راه سکوت را پیش می‌گیرند.
 
تردیدی نیست که هدف از این فتنه سازمان یافته، ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و تبدیل روح برادر دوستی، به برادر‌کشی است و پر واضح است که از اختلاف مسلمانان تنها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ایادی آنان سود می‌برند.
 
جای آن دارد که دولت پاکستان ضمن تفقد و دلجویی از بازماندگان حادثه‌های خونبار اخیر، و جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های به حق شیعیان پاکستان، با تدبیر لازم زمینه استقرار امنیت را فراهم آورده و نقشه دشمنان اسلام را ناکام گذارد.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن حوادث خونبار اخیر در کشور برادر پاکستان‌، و تسلیت آن به بازماندگان و خانواده محترم جان باختگان، دستگیری و به مجازات رساندن عوامل این حادثه و برقراری امنیت کامل جانی و مالی برای شیعیان این کشور را از دولت پاکستان خواستار است.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار