حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای:

هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد

دادستان کل کشور گفت: از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آنها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل درخصوص ابطال حکم مرتضوی اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است اقدامات قانونی را انجام دهد و نسبت به اجرای این حکم وارد عمل شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص دستگیری‌ اراذل و اوباش در تهران و برخورد قوه قضاییه با ناامن‌کنندگان فضای اجتماعی ابراز داشت:‌ خواست مردم و قانون اين است که با هر کس امنیت جامعه را مخدوش مي‌کند به شدت برخورد شود .

وی یادآور شد: اراذل و اوباش دستگير شده در تهران جرایم متفاوتی را مرتکب شده‌اند که برخی از آنها سابقه‌دار بودند و باید برخورد سخت و سنگین با آنها صورت بگیرد، اما برخی دیگر سابقه جرمی را ندارند که با آنها نیز باید به نحو دیگر برخورد مي‌شود .

دادستان کل کشور گفت: برخی از افراد دستگیر شده علاوه بر اینکه سابقه محکومیت دارند، خود دادستانی به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و در کنار آن برخی از افراد نیز از آنها شکایت کردند که گاه مرتکب ضرب و جرح، سرقت و دیگر جرایم شرارت‌بار شده‌اند که قطعاً دستگاه قضایی مطابق با سابقه کیفری و محکومیت این افراد برخورد جدی با آنها خواهد داشت .

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: قطعاً برخورد با افرادی که شاکی خصوصی نیز دارند و جرایم متعددی را مرتکب شده‌اند سخت‌تر و سنگین‌تر از دیگر اراذل و اوباشی خواهد بود که برای اولین بار در دام عدالت و قانون گرفتار آمده‌اند .

وی با اعلام اینکه هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد، افزود:‌ ما از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آنها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

قوانین بسیار قوی ای داریم که می توانیم با وجوب آن بسیاری از اختلاف ها را حل کنیم

وی با بیان اینکه مردم گناهی نکردند که با اختلاف نظرها و کشمکش ها دلسرد و ناامید شوند، افزود: باید با تعامل اختلافات درونی حل شده و برای این کار از امکانات معنوی و مادی استفاده شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه مسئولان مدیون مردم هستند و آنها مستحق تلاش و پیشرفت در امور هستند، یادآور شد: ایجاد اختلافات درونی خواست دشمنان است و برای ممانعت از رسیدن کشور به بسیاری از حقوق خود به تفرقه در بین مسئولان و مردم تاکید دارند و این نیازمند بصیرت و آگاهی است.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی، سیاسی و هجمه کشورهای غربی علیه ایران یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه کسانی که نمی توانند اقتدار ایران را ببینند با تمام توان وارد میدان شده اند تا از گسترش جبهه مقاومت و بیداری اسلامی جلوگیری کنند.

محسنی اژه ای انفجار، ترور، ناامنی و اعمال تروریستی در بسیاری از کشورهای اسلامی را یادآور شد و ادامه داد: حرکاتی که در کشور عراق و سوریه، پاکستان و افغانستان و سایر کشورهای منطقه صورت می گیرد ترفند کشورهای غربی برای جلوگیری از بیداری به ویژه شکستن حصر مقاومت در منطقه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این همه این توطئه ها نشانه بغض و کینه به جمهوری اسلامی ایران است چرا که طبل توخالی آنها را انقلاب اسلامی رسوا کرده و در این 33 سال مردم منطقه را به آگاهی و بیداری سوق داده است.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به توطئه کشورهای غربی برای جوانان کشورمان یادآور شد: آنها جوانان ما را با ابزارها و ترفندهای مختلف به سستی و رخوت می کشانند تا از نشاط و امید به آینده مایوس کنند و برای تحقق این ترفندهای خود به ابزارهایی مانند مواد مخدر و یا فساد اجتماعی روی آوردند که همه اینها برای انتقام گرفتن از مردم و انقلاب است تا ملت ایران را تسلیم خود کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در این توطئه خود ناکام خواهند ماند، یادآور شد: مردم ما به خدا تکیه کردند و پیرو عشق حسین(ع) هستند و بهانه های هر روز آنها برای سرکوب اندیشه جوانان ما به جایی نخواهد رسید.

محسنی اژه ای همچنین با اشاره به نوع گفتار و ادبیات جاری در کشور تاکید کرد: نوع گفتار ما امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که دشمن از فرصت های پیش آمده در ادبیات نادرست علیه خودمان استفاده می کند.

وی با بیان اینکه فرافکنی کردن کار سختی نیست و باید برای جلوگیری از آن در گفتار و نوشتار اندیشه کنیم، یادآور شد: باید از فرافکنی در جامعه پرهیز شود و این نیازمند اصلاح هر شخص و رفع نواقص از خود است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با توصیه به دادستان های کل کشور متذکر شد: دادستان ها در صف اول دستگاه قضائی قرار داشته و مسئولیت سنگینی دارند و اگر بخواهیم عدالت را در جامعه گسترش دهیم دادستان نقش بزرگی در آن دارد.

وی گفت: همان طوری که تمام قوا نسبت به توسعه عدالت نقش و وظیفه دارند قوه قضائیه در جهت تحقق آن نقش برجسته ای دارد که البته در این میان دادستان می تواند در پیشگیری از جرم و احقاق حقوق مظلوم نقش شایسته ای را ایفا کنند.

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه باید به همه مردم با چشم کرامت و احترام نگاه شود، متانت، سعه صدر، صبر و حوصله، تحمل، نظارت بر زیرمجموعه و ... را از ویژگی های دادستان برشمرد.
 
  انتهاي پيام/
برچسب ها: قوه ، قضاییه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار