مديركل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تنظيم بازار كالاهاي اساسي براي ايام پاياني سال خبر داد و گفت: شب عيد امسال شاهد توزيع بي دغدغه اين كالاها در كشور خواهيم بود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ «علي‌اكبر پوركاوه » با اشاره به جزئيات برنامه ريزيهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تنظيم بازار ايام پاياني سال و وضعيت ذخيره‌‎سازي كالاهاي اساسي افزود: در حال حاضر، موجودي نهاده‌هاي دامي در كشور بالاست به گونه اي كه نسبت به سنوات گذشته غير قابل مقايسه است.

وي با بيان اينكه تامين روغن خام، شكر، برنج و گوشت قرمز و مرغ با قيمت‌هاي مناسب براي تامين بازار شب عيد امسال در نظر گرفته شده است تصريح كرد: در شرايط كنوني  موجودي كالاهاي اساسي در كشور كافي است به طوري كه ميزان قابل توجهي نيز مازاد بر نياز ذخيره‌سازي شده است كه اين مهم نويد بخش توزيع گسترده كالاي اساسي در كشور دراين ايام خواهد بود.

به گفته پوركاوه، برنامه‌ريزيها  به سمتي است كه ذخيره‌سازي كالاهاي اساسي ضمن تنظيم بازار براي ايام پاياني سال، تامين نياز كشور براي اين اقلام  را حداقل به ميزان سه ماهه اول سال 92 برآورده مي سازد.

مديركل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: در بسياري از هدف گذاريهاي انجام شده از برنامه جلوتر هستيم و.اميدواريم سال آينده دغدغه و نگراني براي تامين كالاي اساسي نداشته باشيم.

وي در ادامه يادآور شد: به دليل حجم بالاي كالاهاي اساسي در بنادر در ستاد تنظيم بازار تكليف شد سيستم حمل و نقل كشور فعال تر وارد عمل شود تا تسهيل و روان سازي حمل و نقل كالا و حمل كالا به مراكز استانها با اولويت ويژه و سرعت بيشتري اتفاق بيفتد.

پوركاوه همچنين خاطرنشان كرد: پايش ميزان ورودي، ترخيص ،‌ بارگيري و حمل كالاها به استانهاي مختلف از مهمترين اقداماتي بود كه در جلسه اين هفته ستاد تنظيم بازار مورد بررسي قرار گرفت تا از بروز هر گونه مشكل احتمالي  جلوگيري شود.

وي، تعيين تكليف بررسي ميزان نهاده هاي موجود براي توليد،‌ ارائه روند توليدات به خصوص در زمينه تامين گوشت قرمز و گوشت مرغ  و روند حمايتهاي لازم به منظور  تامين نهاده هاي مورد نياز بخش توليد را از ديگر محورهايي ذكر كرد كه در جلسه ستاد تنظيم به آن پرداخته شد.

مديركل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنان خود به تامين برنج مورد نياز كشور اشاره كرد و افزود: در حال حاضر بيش از 800 هزار تن موجودي برنج كشور فقط در استان مازندران وجود دارد كه با احتساب موجودي ديگر استانها،‌ حاكي از وضعيت توليد مناسب برنج در سطح كشور است.

به گفته پوركاوه، روند افزايشي قيمت برنج داخلي در هيچ يك از استانها گزارش نشده و گزارشاتي نيز كه بعضاً در ارتباط با  افزايش قيمت برنج هاي خارجي به گوش مي رسد علل و عوامل غير اقتصادي دارد كه در حال بررسي است.

وي درادامه با اشاره به وضعيت واردات برنج نسبت به توليدات داخل اظهار كرد: هم اكنون نياز كشور به برنج حدود 3 ميليون و 200 هزار تن است  كه 2 ميليون و 200 هزار تن از توليدات داخلي است كه محقق شده و مابقي از منابع خارجي تامين مي شود./س
برچسب ها: عید ، بازار ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار