مديرعامل اتحاديه چاي کاران شمال کشور با اشاره به لزوم راه اندازي صندوق توسعه چاي کاران گفت: پرداخت تسهيلات به کشاورزان بايد هدفمند باشد.

مصطفي نصرالهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تأکيد کرد: سن باغ هاي ما بسيار بالاست بنابراين نيازمند اصلاح و بازسازي هستند.

وي افزود: بايد موانعي که بانک مرکزي يا بانک هاي عامل پرداخت وام، براي پرداخت تسهيلات دارند، حذف شود و همان يارانه اي (سوبسيدي) به اقدامات به زراعي تعلق بگيرد، که در گذشته تعلق مي گرفت.

نصرالهي هم چنين با اشاره به حضور بخش خصوصي در صنعت چاي ادامه داد: براي ما آينده صنعت چاي بسيار مهم است و ما اميدواريم صندوق توسعه چاي کاران راه اندازي شودو صنعت چاي به جايي برسد که توان تصميم گيري براي خود را داشته باشد و بخش خصوصي تنها حمايت هاي جانبي را انجام دهد.

وي با بيان اين مطلب که رعايت اصل 44 و حضور بخش خصوصي در صنعت چاي الزامي است، تصريح کرد: نياز به فراهم کردن بستري است که ما در آينده دور با چالش و نگراني هاي متعدد مواجه نشويم و اگر بخش خصوصي تصميم گرفت از صنعت چاي خارج شود، اين صنعت دچار مشکل نشود.

نصرالهي در رابطه با چاي هاي سنواتي گفت: حل موضوع چاي هاي سنواتي از سوي دولت سبب مي شود تا کساني که اين موضوع را باعث نابودي صنعت چاي عنوان مي کنند، ديگر بهانه اي نداشته باشند، به اين ترتيب بسياري از مشکلات اين صنعت حل مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار