جشنواره فيلم فجر به دليل دوري از تعاريف اوليه آن فستيوال نيست.

خسرو نقيبي منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص سي و يكمين جشنواره فيلم فجر گفت: به طور كلي براساس تعاريف اوليه جشنواره فيلم فجر مبني بر آينه تمام نما بودن براي سينماي ايران نمي توان از آن به عنوان يك فستيوال نام برد.
وي افزود: تغييرات پي در پي دبيران جشنواره و اعمال سليقه هاي متفاوت آن ضمن ايجاد تضاد با هويت اوليه آن باعث ايجاد شرايط مختلف براي آن شده است.
نقيبي عنوان كرد: وضعيت موجود كه حاصل سياستگذاري هاي دبيران و مديران است باعث دوري جشنواره فيلم فجر از استانداردهاي آن شده است.
وي ادامه داد: باتوجه به مغايرت تعريف محمدرضا عباسيان با تعاريف اوليه جشنواره فيلم فجر شاهد دلخوري و ناراحتي برخي از فيلمسازان از حضور نداشتن آثارشان در اين مراسم هستيم زيرا در صورت مشابهت اين جشنواره با جشنواره هاي خارجي از نظر كيفي و كمي و وجود هيات انتخاب مستقل و درنظر گيري كيفيت توسط آنان فيلمسازان اعتراضي نداشتند.
نقيبي بيان كرد: اما با توجه به ارتباط نداشتن اين موضوع با بدنه تجاري سينما و نبود شرط اكران تغييرات جشنواره بر بدنه سينما آسيبي وارد نمي آورد.
اين منتقد اذعان كرد: به دليل اختلافات موجود و همسان سازي معيارهاي آن با تفكر مديران متاسفانه بعد از 30 سال به قانون گذاري جديد نياز داريم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.