سینما در هفته اي كه گذشت؛

آشتی کنان سازمان سینمایی با حوزه هنری/ پشیمانی برخی فیلم سازان از گفته هایشان

سینمای ایران در هفته ای که گذشت با اعلام اسامی فیلم های بخش مسابقه و بین الملل و همچنین آشتی کنان سازمان سینمایی با حوزه هنری سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سینمای هفته گذشته درگیر اتفاقات جشنواره سی و یکم فیلم فجر و آشتی کنان سازمان سینمایی و حوزه هنری بوده است.

جشنواره فیلم فجر در هفته گذشته با اعلام 4 فیلم رزروی به نام های "عقاب صحرا"، "آسمان کم عمق"، "فرزند چهارم" و "ترنج" آغاز شد و در ادامه با افزوده شدن این 4 فیلم به بخش مسابقه جشنواره حجم فیلم ها را افزایش داد.
 
همچنین از جمله فیلم های بخش جشنواره می توان به دو فیلم "تابور" به کارگردانی وحید وکیلی فر و "پرویز" ساخته ی مجید برزگر اشاره کرد.
 
بعد از درخواست دبیر جشنواره فیلم فجر از هیئت انتخاب فیلم ها مبنی بر اجازه ورود فیلم های رزروی به بخش مسابقه بخشی به عنوان فیلم های خارج از مسابقه اضافه شده است اما جدول نمایشی را در طول برگزاری جشنواره نخواهند داشت.
 
همچنین در ادامه اخبار جشنواره فیلم فجر دبیران 10 استان انتخابی نیز معرفی شدند تا کار خود را برای برگزاری آغاز کنند.
 
اما بعد از جشنواره فیلم فجر اتفاق دیگری که رخ داد آشتی کنان سازمان سینمایی با سینما آزادی بوده به طوری که سازمان سینمایی حاضر شده است که خسارت حواله ندادن به سینما آزادی را پرداخت کند ولی مدیر سینما آزادی با اعلام بی خبری از چنین اتفاقی بر این موضوع دامن زده است که این اختلافات تمام نشده است و به همینت منظور شورای صنفی نمایش گروهی 3 نفره را برای بهبود اوضاع مدنظر گرفته است.
 
فاطمه معتمدآریا نیز جوایز و یادگاری هایش را به موزه سینما اهدا کرد تا علاقمندان او نیز شاهد یادگاری های او باشند.
 
در این شرایط سینما و حال بد آن فیلم سازانی هستند که صحبت هایی را مطرح می کنند اما به هر دلیلی و یا برای فعالیت محافظه کارانه حرف های خود را تکذیب می کنند در این هفته دو فیلم ساز بودند که صحبت های خود را تکذیب کردند اما تکذیب حرف های زده شده و بعد از آن انکار نه تنها به یک سینماگر کمک نمی کند بلکه او را در شرایط بدتری قرار می دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار