دادستان کشور گفت: در انتخابات پیش‌رو پیشگیری از وقوع جرم اولویت اصلی دستگاه قضایی است چرا که سعی می‌کنیم در حد توان و وسع خود از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: ما با هدف برگزاری انتخابات صحیح، سالم و با نشاط تلاش و کوشش می‌کنیم و سعی داریم زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات ریاست جمهوری فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ از فعالیت کسانی که بخواهند از روی غفلت و یا نیت خاص اقدامات مجرمانه داشته باشند تا حد امکان پیشگیری خواهیم کرد و به صورت ویژه به همه نامزدها، ستادهای انتخاباتی، دست‌اندرکاران و حتی دستگاه‌های اجرایی لزوم توجه به قانون را یادآور می‌شویم.

دادستان کشور یادآور شد: در ماه‌های آینده و در نشست‌های مختلف موارد قانونی را با هدف رعایت کردن از سوی نامزدها متذکر خواهیم شد و سعی خواهیم کرد با رصد مسائل و اتفاقات تا حد امکان از وقوع جرایم جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: اگر ملاحظه کنیم در عرصه انتخابات رفتاری خلاف قانون انتخابات صورت می‌گیرد قطعاً آنها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و در مراحل اول سعی خواهیم کرد با تذکر و اقدامات پیشگیرانه جلوی آن را بگیریم.

وی عنوان کرد: اگر سیستم‌‌های نظارتی، امنیتی و خود دادستانی نیز به عنوان مدعی العموم متوجه این جرایم شود قطعاً با آن برخورد کرده و تذکر لازم به کاندیدای مورد نظر یا ستادش داده خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قبل از انتخابات تلاش خواهد شد تا از اقدامات مجرمانه و خلاف قانون پیشگیری شود اما چنانچه تخلفی روی دهد به این تخلف انتخاباتی بر اساس ضوابط و قوانین به صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود:‌ سعی خواهیم کرد با کمک نیرو‌های انتظامی، نظامی و امنیتی فضای جامعه را سالم نگه داریم و کسانی که بخواهند به هر طریق ممکن این فضا را مخدوش کنند و یا ناامن سازند برخورد شده و قوه قضاییه به سهم خود سعی خواهد کرد این فضا را آرام کند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه اسامی کسانی را که طبق قانون محاکمه می‌شوند و حکم قطعی برای آنها صادر می‌شود اعلام کرده و منتشر می‌کند/س 

برچسب ها: اردبیل ، پیشگیری ، از ، وقوع ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.