هر کالایی که بدون بارکد دو بعدی شبنم باشد قاچاق محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مرحله دوم طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) برخی از کالاها از جمله لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، رایانه و قطعات آن، لوازم آرایش و بهداشتی، انواع مکمل های غذایی و دارویی، لوازم ساختمانی، اسباب بازی ها، لوازم ورزشی، انواع کمپوت ها و نوشیدنی ها، روغن های خوراکی، انواع پوشاک وارداتی، انواع ساعت، ماشین حساب و تلفن همراه، کیف و کفش و تمامی لوازم و تجهیزات پزشکی و کالاهای الکتریکی وارداتی را شامل می شود.

هاشم پور افزود:واحدهای صنعتی و صاحبان انبارها که دارای این اقلام هستند مکلفند اطلاعات مربوط به این کالاها را در قالب فرم خود اظهاری تکمیل و به اتحادیه های مربوطه صنفی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بعد از تائید اتحادیه افراد به کارگزار طرح شبنم مراجعه تا بارکد دو بعدی تهیه و برروی کالاهای موجود در واحدهای صنفی نصب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح شبنم پایان دی است گفت بعد از پایان این مهلت با صاحبان کالاهایی که فرم خود اظهاری را تکمیل نکرده باشند با آنان به عنوان عرضه کننده کالاهای قاچاق برخورد خواهد شد.

هاشم پور با اشاره به اینکه شبکه بازرسی و نظارت مردمی که به اختصار شبنم معرفی شده گفت: شبنم طرحی است که با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شفاف سازی گردش کالا و اطلاعات از اصالت و عدم قاچاق بودن آن استفاده می شود.

وی افزود : روش های دیگر اطمینان از اصالت کالا پیامک کردن کد مندرج در برچسب شبنم،استفاده از تلفن گویا و درگاه اینترنتی این سامانه است./س

برچسب ها: بدون ، بارکد ، شبنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.