ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تشکیل 3 هزار و 775 پرونده مظنون به قاچاق کالا در گمرکات استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، میرهاشم سید احمدی در جریان بازدید از واحد قضایی گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل 3 هزار و 775 پرونده مظنون به قاچاق در گمرکات از ابتدای سالجاری تاکنون با بیان اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 3 هزار و 412 پرونده بود، افزود: امسال ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 46 درصدی ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق و افزایش 73 درصدی میزان وزنی اقلام مکشوفه، اظهار داشت: ارزش پرونده‌های متشکله مظنون قاچاق امسال بیش از 335 میلیارد ریال بوده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش 623 میلیارد ریال بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ارزش کالاهای از دست رفته طی این مدت را بالغ بر 23 میلیارد ریال دانست و با بیان اینکه طی مدت مشابه سال قبل این میزان بیش از85 میلیارد ریال بوده که شاهد کاهش 73 درصدی این آمار هستیم، عنوان کرد: امسال سه هزار و 933 متهم در این راستا شناسایی و دستگیر شده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 3 هزار و 136 نفر بود.

سید احمدی در ادامه با اشاره به راه اندازی نرم افزار سیستم جامع قضایی به منظور مبارزه قاطع با قاچاق کالا در گمرکات آذربایجان غربی، اعلام کرد: در همه گمرکات به صورت یکسان، یکپارچه و هماهنگ به پرونده های قاچاق کالا رسیدگی شده و مکانیزه کردن امورات گمرکی و ارائه تسهیلات بهتر به مراجعه کنندگان از اهداف این طرح است.

وی تسهیل و روان سازی امور، عملیات ثبت و انجام همه مراحل پرونده های قضایی، جامع کردن پرونده های قضایی، دسترسی آسان به پرونده ها و ارائه دقیق آمار و گزارشات را از مزایای این طرح عنوان کرد و با اشاره به کمبود زیرساخت ها در محل بازارچه های مرزی، یادآور شد: هم اکنون کمبود امکانات از عمده مشکلات بازارچه های مرزی استان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.