پادشاه اردن از ادامه تلاشهای این کشور برای از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی قطر ؛ ملک عبد الله دوم چهارشنبه شب در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا در اردن گفت :« تحولات سیاسی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و خواسته های مردم این منطقه برای دستیابی به یک زندگی آزاد ، امن و با عزت ایجاب می کند تلاش ها برای حل مناقشه منطقه بر اساس راه حل تشکیل دو کشور با جدیت پیگری شود ».

عبد الله دوم در این دیدار تاکید کرد اتحادیه اروپا و کشورهای بانفوذ در جامعه جهانی بایدنقش فعالی در حمایت از روند صلح و اعتماد سازی متقابل بین مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی ایفا و شرایط لازم را برای از سرگیری گفتگوها بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و در چارچوب زمانی معین فراهم کنند .

عبد الله دوم تصریح کرد امان به تلاشهای خود برای همکاری با همه طرفهای مسئول با هدف احیای گفتگوهای مستقیم و حل همه مسائل مورد اختلاف و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهایسال هزارو نهصد و شصت و هفت با مرکزیت بیت المقدس ادامه می دهد .عبد الله دوم و سفرای کشورهای اروپایی دیشب همچنین برخی تحولات منطقه را بررسی و بر حل بحران سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکیدکردند .
برچسب ها: اردن ، پادشاه ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار