شبکه تلویزیونی القدس گزارش داد: یکی از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی وارد ششمین ماه از اعتصاب غذای خود شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دادگاه صلح اسرائیل در شهر قدس نشست جدیدی را درباره محاکمه «سامر العیساوی» اسیردربند زندان اسرائیل برگزار کرد. وی نزدیک به شش ماه است که دست به اعتصاب غذا زده است. العیساوی در جلسه سابق دادگاه با ضرب و جرح نظامیان اشغالگر روبرو شده بود و در نتیجه این درگیری یکی از استخوان های قفسه سینه وی شکست.

دیما حلوانی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: العیساوی که ساکن شهر قدس است، نخستین بار در سال 2004 بازداشت و حکم سی سال حبس علیه وی صادر شد که ده سال آن را گذراند. زمانی که در سال 2011بر اساس توافق آزادی اسرای فلسطینی با گیلعاد شالیت آزاد شد،بار دیگر با فشارهای نظامیان اسرائیلی روبرو گردید. در داخل قدس تا ده ساعت بازداشت می شد. وی برای دومین بار در شمال شرقی قدس در ژوئن سال 2012 بازداشت و به مرکز تحقیقات پلیس اسرائیل منتقل شد و در طول بیست و دو روز بازداشت نتوانست با وکیل خود ملاقات کند. از اتهامات وی در کیفرخواست در دادگاه صلح قدس نقض توافق نامه آزادی مشروط و ورود به اراضی کرانه باختری رود اردن قید شده است.
 
 العیساوی در اول ماه اوت سال 2012 در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد و خواهان محاکمه دوباره خود شد. به دلیل مخالفت اسرائیل با درخواست العیساوی، وی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد. وی در این مدت چهل کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است. وی در سلول انفرادی نگهداری می شود که حضور در این وضع باعث وخیم شدن وضع بهداشتی شده است. العیساوی با مشکلات متعدد بدنی روبروست.
برچسب ها: اعتصاب ، غذا ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار