رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از بیمه بیش از 47 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان فرصت بیمه محصولات خود را از دست ندهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نادر پوررکنی در بازدید از مزارع زیر کشت گندم و جو در این شهرستان اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی در شوشتر در حال انجام است و بیش از 47 هزار و 529 هکتار از اراضی زیر کشت رفته شوشتر بیمه شده است.

وی افزود: کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی خود استقبال کرده‌اند و میزان اراضی زیر کشت رفته و بیمه شده امسال نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

وی با اشاره به نوع محصولات بیمه شده در شوشتر خاطر نشان کرد: در سال‌جاری محصولات گندم، جو، کلزا، سیب‌زمینی، پیاز و... از سوی کشاورزان بیمه شده‌اند.

پوررکنی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین حامی کشاورزان بیمه است، تاکید کرد: در صورت هرگونه تنش آبی و یا کاهش بارندگی در سطح استان تنها بیمه می‌تواند بخشی از خسارت‌های وارده به کشاورزان را پرداخت کند و همه باید محصولات خود را بیمه کنند تا از خسارت‌های سنگین در امان باشند.

*مهلت بیمه را از دست ندهید

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری زمان بیمه محصولات کشاورزی دو بار تمدید شده است و باید از روزهای پایانی باقیمانده در این باره استفاده کنیم.

پوررکنی درباره زمان باقیمانده برای بیمه محصولات کشاورزی افزود: بیمه محصولات کشاورزی در شوشتر تا پایان وقت اداری روز شنبه ادامه خواهد داشت.

 شهرستان شوشتر به دلیل داشتن آب فراوان و اراضی حاصلخیز نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی در خوزستان دارد و در این بخش به قطب تبدیل شده است./س
برچسب ها: بیمه ، اراضی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.