روسیه با محکوم کردن انفجارهایی که هشتاد و هفت کشته در شهر حلب سوریه برجا گذاشت، تروریست هایی را که به گفته آن کشور به دنبال انتقام گیری به علت متحمل شدن شکست هایی در درگیری با نیروهای دولتی هستند، عامل این حملات دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ دو طرف درگیری های سوریه، طرف دیگر را به علت انفجارهای روز سه شنبه در این دانشگاه که در منطقه ای تحت کنترل دولت در شهر حلب در شمال سوریه واقع شده است، مقصر دانسته اند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «ما تازه ترین کشتار جمعی مردم بیگناه را در سوریه به شدت محکوم می کنیم».
روسیه افزوده است کل جامعه بین المللی باید «یک موضع سازش ناپذیر در برابر تروریسم» اتخاذ کند.ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «مشخص است که این اقدام تحریک آمیز خونبار و بی رحمانه، انتقام تروریست ها به علت شکست های سنگینی بود که آنها در رویارویی با نیروهای دولتی متحمل شده اند».
وی افزود: «ما به ویژه خاطر نشان می شویم که این حمله تروریستی در شرایطی روی داد که زندگی عادی به تدریج به بیشتر مناطق شهر بازگشته است».
روسیه همچنین درخواست خود را برای پایان یافتن درگیری و جستجو برای یافتن راه حلی مبتنی بر توافق ماه ژوئن پارسال قدرت های جهان در ژنو که خواهان تشکیل دولتی موقت است، تکرار کرد.

برچسب ها: تروریست ، سوریه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار