رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد نیروهای زمینی اعزامی این کشور به مالی، تا چند ساعت آینده نبردی مستقیم را علیه شورشیان این کشور آغاز می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛ ادوارد گیار رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه به رادیو اروپا 1 گفت:« ما هم اکنون در این منطقه هستیم و نیروهای فرانسه در چند ساعت آینده به همراه ارتش مالی نبردی مستقیم را با شورشیان آغاز می کنند.»

خبرنگار رادیو « فرانس انفو» در سگو در دویست و چهل کیلومتری شمال شرقی باماکو از حرکت ستونی از خودروهای زرهی به سمت شهر دیابالی خبر داد.مقدمه چینی برای عملیات زمینی در مالی در ششمین روز مداخله فرانسه علیه شورشیان مالی آغاز شده است که از مارس دو هزار و دوازده تاکنون کنترل شمال این کشور را در اختیار دارند و هفته گذشته پیشروی به سمت جنوب را آغاز کردند.
 
نیروهای فرانسه تاکنون با حملات هوایی علیه مواضع شورشیان به ارتش مالی کمک کرده اند اما نبرد هوایی فرانسه در بیرون راندن شورشیان از مرکز این کشور راه به جایی نبرده است. شورشیان مالی در تلاش برای تصرف دیابالی جبهه دوم نبردی را در شهر کونا در هفتصد کیلومتری شمال شرقی باماکو به وجود آوردند. در پی سقوط شهر کونا به دست شورشیان مالی در هفته گذشته، فرانسه مداخله نظامی خود را در این کشور آغاز کرد.
برچسب ها: شورشی ، مالی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار