نيروهاي فرانسوي درمالي وارد بازي خطرناکي شده اند و شورشيان هم خطوط ارتباطي آن شهر را به منظور جلوگيري از انتقال اخبار و اطلاعات به نيروهاي خارجي قطع كرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، هزاران نفر از نيروهاي فرانسوي با خودروهاي زره پوش از بخش هاي شمالي مالي بسوي ديابالي پايتخت آن كشور در حركت بوده اند. 

حملات هوايي نيروهاي نظامي فرانسوي ادامه دارد اما تاكنون شورشيان كنترل بخش وسيعي از نواحي شمالي آن كشور از جمله شهر گائو را در اختيار دارند و ساكنين آن شهر مدعي شده اند كه خطوط ارتباطي تلفن هاي ثابت و همراه در آنجا قطع شده اند. يكي از ساكنين آن شهر به خبرنگار خبرگزاري فرانسه گفته است " خطوط ارتباطي  قطع شده است."


تاكنون 5 روز است كه بمباران هاي هوايي نيروهاي نظامي فرانسوي در مالي ادامه يافته است و دولت فرانسه اعلام كرده كه تعداد نيروهاي نظامي حاضر در مالي را از 800 نفر به 2.500 نفر افزايش خواهد داد. با اين حال كارشناسان سياسي بر اين باورند كه در نهايت رويارويي نظامي داخلي رخ خواهد داد و نظاميان دولتي مجبور به مقابله با شورشيان خواهند شد. در اين باره "لارنس فريمن" از نشريه "اينتليجنت ريويو" به راشا تودي مي گويد "در پايان اين جنگ به منازعه اي داخلي مي انجامد، آمريكا و فرانسه با اين اقدام منافع خود را به خطر انداخته اند." 


روساي نظامي كشورهاي غرب آفريقا نيز در نشستي كه در شهر باماكو برگزار شد در مورد استقرار بيش از 3.300 نيروي سازمان ملل در منطقه به تبادل نظر پرداختند. جمعي از كشورهاي آفريقائي نيز وعده داده اند كه نيروهاي نظامي خود را به مالي اعزام خواهند نمود كه از جمله مي توان به نيجريه، سنگال، بوركينافاسو، نيجر و گينه اشاره كرد. نيجر در اين ميان تنها كشوري است كه اعلام كرده نيروهاي نظامي خود را در كوتاه مدت به منطقه درگيري اعزام خواهد نمود و متعهد شده كه 900 نفر از نيروهايش به كمك نيروهاي فرانسوي خواهند شتافت. "محمد يريما" سخنگوي وزير دفاع نيجر نيز اظهار داشته كه 190 تن از سربازان آن كشور تا روز چهارشنبه در مالي مستقر خواهند شد. 

"لئون پانتا" وزير دفاع آمريكا نيز روز گذشته اعلام كرده بود كه از نظاميان فرانسوي پشتيباني لجستيكي و اطلاعاتي بعمل خواهد آورد و از اعزام قريب الوقوع نيروهاي نظامي آمريكائي به مالي خبر داد.  

برچسب ها: مالی ، فرانسه ، دخالت ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار