معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزير نفت، از تصويب 8 پروژه به منظور توسعه ميدان‌هاي مشترك نفتي، در كميسيون ترك تشريفات وزارت نفت خبر داد.

محسن خجسته‌مهر، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه طبق ماده 11 قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت، ترك تشريفات ميدان‌هاي مشترك به عهده وزارت نفت است، افزود: به منظور سرعت بخشيدن به توسعه ميدان‌هاي مشترك، پس از بررسي‌هاي فني و اقتصادي، كميسيون ترك تشريفات وزارت نفت، 8 طرح را به ارزش 1.8 ميليارد دلار به تصويب رساند كه اين طرح‌ها مورد تاييد وزير نفت قرار گرفت و ابلاغ شد.

وي توسعه ميدان مشترك ياران و خط لوله انتقال گاز از سلمان به سيري را از جمله اين طرح ها  برشمرد.

بنا به گفته خجسته مهر بر اساس شرايطي كه در آيين نامه داخلي شركت ملي نفت است مي توان پيمانكاران با صلاحيت بهتري انتخاب كرد.

که بر اساس اين ايين نامه اگر پيمانكاري با قيمت كمتر پروژه را انجام دهد ولي صلاحيت فني كار را نداشته باشد، کارفرما مي تواند از انتخاب دوباره آن خودداري كند.

وي تصريح کرد: آيين نامه داخلي شركت ملي نفت بر اساس كميت و كيفيت كار است با ويژگي ياد شده مي توان پيمانكاران صاحب صلاحيت را با سرعت بيشتر انتخاب كرد.

خجسته مهر با بيان اينكه ، درخواست هايي كه در قالب اين دستورالعمل بيان مي شود بايد با ماده 7 و 8 قانون اختيارات وزارت نفت همخواني داشته باشد، گفت: براساس ماده 7 به شرايط عمومي قراردادهاي نفتي رعايت حدود بودجه سالانه وزارت نفت متناسب با ساختار تشكيلاتي وظايف و اختيارات مندرج در اين قانون مربوط به ماده 8 است.

وي در تشريح چگونگي واگذاري پروژه ها به پيمانكاران بدون انجام مناقصه گفته بود: شركت ملي نفت درخواست ها را به معاونت برنامه ريزي وزارت نفت ارائه و اين معاونت، بررسي لازم را انجام مي دهد سپس جلسه با اعضاي كميسيون تشكيل و در نهايت با امضاي افراد عضو، مجوز ترك تشريفات مناقصه صادر مي شود./ر

برچسب ها: ارزش ، پروژه ، نفت ، پیمانکار ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار