روسيه مخالف شديد خود را با ارجاع بحران سوريه به دادگاه بين‌المللي کيفري (دادگاه لاهه) اعلام و اين اقدام را نا‌به‌هنگام و غيرسازنده توصيف کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، وزارت خارجه روسيه روز سه‌شنبه  در بيانيه‌اي اعلام کرد که ارجاع موضوع بحران سوريه به دادگاه بين‌المللي کيفري تلاش را براي يافتن راه حل سياسي با هدف پايان دادن به بحران سوريه پيچيده خواهد کرد.
در بيانيه وزارت دفاع روسيه آمده است: ما اين طرح را نا‌به‌هنگام و غيرسازنده براي دست يافتن به هدف اصلي امروز يعني پايان فوري خون‌ريزي‌ها در سوربه مي‌دانيم.
روسيه اين بيانيه را يک روز پس از آن اعلام کرد که بيش از ۵۰ کشور جهان از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند موضوع بحران سوريه را به دادگاه لاهه ارجاع و براي آن پرونده جنايات جنگي تشکيل دهد. 
شوراي امنيت روز دوشنبه اين نامه را که سوئيس به نمايندگي از ۵۰ کشور فرستاد دريافت کرد. در اين نامه تاکيد شده است که به علت حملات و بي‌رحمي عليه غيرنظاميان اوضاع در سوريه رو به وخامت بيشتر است. 
سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ شرايط نآارامي را تجربه مي‌کند. در اين خشونت‌ها تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و اعضاي ارتش کشته شده‌اند.
دولت سوريه مي‌گويد که هرج و مرج و آشوب از خارج کشور، هدايت مي‌شود و گزارش‌هايي وجود دارد مبني براين که تعداد زيادي از شبه‌نظاميان داراي مليت‌هاي خارجي هستند.
بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، هفته گذشته در يک سخنراني که از تلويزيون پخش شد، گفت که نزاع جاري در اين کشور بين دولت و مخالفان نيست بلکه بين ملت سوريه و دشمنان آن است.»
اين در حالي است کهه چندين سازمان بين‌المللي فعال حقوق بشر مي‌گويند شبه‌نظاميان در سوريه مرتکب جنايت‌هاي جنگي شده‌اند.
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار