اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در نامه سرگشاده‌ای به جلیلی اعلام کرد: تا زمانی که گروه 1+5 پیشنهادی شایسته به بزرگی ملت ایران ارائه نکند، مسئولان جمهوری اسلامی ایران نباید ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، نامه سرگشاده‌ای را به دبیر شورای عالی امنیت ملی ارسال کردند.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
بسمه تعالی
 
چگونه (پیمان مشرکان ارزش دارد)، در حالی که اگر بر شما غالب شوند نه ملاحظه خویشاوندی با شما را می‌کنند و نه پیمان را؟ شما را با زبان خشنود می‌کنند ولی دل‌هایشان اِبا دارد و بیشتر آن‌ها فرمان‌بردار نیستند. ( آیه 8، سوره توبه)
 
(نه تنها  درباره شما) درباره هیچ فرد با ایمانی رعایت خویشاوندی و پیمان را نمی‌کنند و آن‌ها همان تجاوزکارانند.(آیه 10، سوره توبه)
 
ماه‌هاست که مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 ادامه دارد که با حساسیت ویژه‌ای توسط ملت و دانشجویان رصد می‌شود.
 
در این باب چند نکته‌ای را خدمت برادر بسیجی خود جناب آقای "سعید جلیلی" یادآور می‌شویم:
 
مذاکراتی که تاکنون حضرت‌عالی به نمایندگی از امت اسلامی ایران در باب فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با تیم 1+5 داشته‌اید به سبب تمامیت‌خواهی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس  پیشرفت شایسته‌ای نداشته است.
 
شاید پس از سال‌ها هنوز این درک برای کشورهای سلطه‌گری چون آمریکا و انگلیس به وجود نیامده است که در قاموس ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران پذیرش هرگونه زورگویی جایی ندارد.
 
تا زمانی که گروه 1+5 پیشنهادی شایسته به بزرگی ملت ایران ارائه نکند، مسئولان جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته نباید ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی کنند و بدانند که ملت در این راه، همچون کوهی استوار پشت آن‌ها ایستاده است.
 
رصد کارشناسی مسائل بین‌المللي و تأثیرات این فقره از فعالیت‌ها برای غرب و جمهوری اسلامی نشان از آن دارد که طرف مقابل سعی در برهم زدن چینش تصمیمات کلان جمهوری اسلامی در سال‌های آتی دارد.
 
برادر بسیجی جناب آقای جلیلی حضرت‌عالی نیک بر این نکته واقف هستید که تمام تحرکات ماه‌های اخیر دشمنان ملت در جهت ایجاد فشار بر مردم و امتیازگیری در مذاکرات و البته انتخابات پیش روی نظام برنامه‌ریزی شده است.
 
مسئله‌ای که نظرات کارشناسی نیز بر آن صحه می‌گذارند، عدم عقب‌نشینی و باج دادن به دشمنان نظام و مردم است.
 
دلیل این امر، بسیار پرواضح است، چرا که امت اسلامی که تاکنون بیش از 200 هزار شهید در راه عزت و سربلندی اسلام و ایران اهدا کرده است نمی‌تواند عزت خود را زیر سوال ببرد و دوماً این ملت اکنون در چشم جهانیان به عنوان یک الگوی تمام عیار از جامعه اسلامی و مهدوی شناخته شده است که هرگونه عقب‌نشینی در مقابل جهان‌خواران عالم، این الگو را برای جهانیان زیر سوال می‌برد. بخشی از هدف پیشنهاد مقامات آمریکایی مبنی بر مذاکرات مستقیم ایران زیر سؤال بردن همین الگو برای مردم جهان و البته تأثیرگذاری بر ادامه روند مذاکرات هسته‌ای است.  
 
جناب‌عالی به عنوان نماینده ملت ایران به دشمنان جمهوری اسلامی منتقل کنید که دشمنی امت اسلامی ایران با ایالات متحده و هم پیمانانش از «دی ان ای» ملت نشأت گرفته است و تا زمانی که خباثت‌ها و جنایات خود در حق تمام مسلمانان و مردم جهان از فلسطین گرفته تا بحرین و سوریه را کنار نگذارند ما دست از دشمنی با آمریکا برنخواهیم داشت.
 
برادر بسیجی جناب آقای جلیلی ما دانشجویان معتقدیم که مکان برگزاری این مذاکرت نباید در کشورهایی باشد که با اتخاذ تصمیمات نابجای خود شرایط منطقه را به سمت بحران سوق می‌دهند.
 
کشورهایی که در ماه‌های اخیر مواضع و تحرکاتی داشته‌اند و بیشتر پازل دول غربی را تکمیل کرده‌اند تا اینکه به صلح و ثبات منطقه کمک کنند.
 
پیشنهاد ما به عنوان نماینده بخش اعظمی از دانشجویان بر این است که مکان دور جدید مذاکرات در کشور سوریه یا عراق و لبنان برگزار شود و از این حیث جمهوری اسلامی بر این موضع پا بفشارد، چرا که در دوره‌های گذشته عموما طرف غربی مکان نشست را تعیین می‌کرده است، اکنون که به فضل پرودگار و برکت خون شهدای هسته‌ای و مقاومت مردم، جمهوری اسلامی در وضعیت برتری نسبت به طرف غربی قرار دارد، لازم است حضرت‌عالی در این زمینه هیچ‌گونه فشاری را نپذیرفته و مقتدرانه در این موضوع ورود پیدا کنید.
 
با توجه به اینکه دشمن در ماه‌های اخیر علناً هدف از تحریم‌های وحشیانه را ضربه زدن به عزت ملی ایرانیان عنوان کرده است و توجه به این مطلب که کشور عزیزمان ایران در اوج اقتدار، امنیت و پیشرفت است و روحیه جوانان این ملت سرشار از امید به آینده است جناب‌عالی در مذاکرات همچنان موضع برتر و مقتدرانه این ملت را حفظ بفرمایید و هیچ کرنشی در مقابل زورگویی طرف مقابل نداشته باشید.
 
برادر بسیجی جناب آقای جلیلی! خواسته مؤکد ما برقراری دکترین تهدید در مقابل تهدید، در طی مذاکرات آتی 1+5 با جمهوری اسلامی است، جناب‌عالی موظف به اجرای دکترینی هستید که منافع کلی نظام و مردم را در کوتاه‌مدت و درازمدت تامین می‌کند، لذا در طول مذاکرات حفظ این دکترین برای ما بسیار پر اهمیت است.
 
در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان توفیق شما برادر بسیحی را در مذاکرات آتی از خداوند متعال مسئلت دارد و دعای خیر را بدرقه راهتان می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار