معاون اول رئيس‌جمهور تدوين و اجراي دو طرح جامع مربوط به آبرساني و اکتشاف و استخراج معادن استان کرمان را از طرح‌هاي ارزشمند و پر اهميت دانست و گفت: اگر اين طرح‌ها اجرا شود، گام بلندي در جهت پيشرفت و تحول همه‌جانبه در استان کرمان برداشته شده و زمينه‌هاي توسعه در ساير بخش‌ها نيز فراهم مي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه « ستاد راهبردي توسعه استان کرمان» از طرح جامع آب رساني به کرمان و انتقال آب از خليج فارس به اين استان به عنوان اقدامي بزرگ و جهادگونه ياد کرد و بر لزوم تشکيل کارگروههاي متعدد براي سرعت بخشيدن و پيگيري تدوين اين طرح جامع در سه بخش شرب، کشاورزي و صنعت تاکيد کرد .

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه استان کرمان بدليل کمبود آب در معرض آسيب قرار داد ، تصريح کرد: کرمان از اهميت ويژه‌اي براي کشور برخوردار است و اگر دچار آسيب شود، صدمات جبران‌ناپذيري به تمام کشور وارد خواهد شد، بنابراين طرح جامع آب‌رساني به اين منطقه بايد با نگاه کلان و ملي ديده شود .

رحيمي همچنين با اشاره به وجود ذخاير و معادن فراوان در استان کرمان، خاطر نشان کرد : معدن يکي از ظرفيت‌هاي بزرگ اين استان است که بايد به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد و با استفاده از اين منابع و ظرفيت‌هاي الهي ، زمينه‌هاي رشد و تحول استان فراهم شود.

وي از وزير و دست اندرکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست هرچه زودتر طرح جامع اکتشاف و استخراج را براي معادن استان کرمان تدوين و با جديت در اين زمينه تلاش کنند.

در اين جلسه که وزراي نيرو ، صنعت ، معدن و تجارت، استاندار و نمايندگان مردم استان کرمان در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند ، مصوبات جلسه پيشين ستاد که در مرکز استان کرمان برگزار شده بود، مرور شد و گزارشاتي از روند پيشرف مصوبات و مشکلات و موانع موجود ارائه گرديد.

در اين نشست همچنين در خصوص طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف استان کرمان از جمله خط انتقال آب از بهشت آباد، طرح اجراي کامل شبکه فاضلاب، طرح‌هاي آبياري نوين در اراضي کشاورزي و سدسازي بحث و بررسي شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: دولت ، رحیمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار