ژرار آرو سفير فرانسه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه از حمايت فوق العاده شوراي امنيت از مداخله نظامي اين کشور در مالي خبر داد .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، آرو پس از نشست دو ساعته شوراي امنيت سازمان ملل متحد در پشت درهاي بسته به منظور گفتگو درباره بحران در مالي گفت همه کشورهاي عضو شوراي امنيت ازجمله روسيه حمايت قاطعانه خود را از اقدام نظامي فرانسه در مالي اعلام کردند. 
وي افزود :  من در اين نشست گزارشي شفاف و کلي را درمورد اقدام نظامي فرانسه در مالي و همچنين حملات هوايي فرانسه در اين کشور ارائه و تاکيد کردم اين اقدام فرانسه مطابق با حقوق بين الملل و منشور سازمان ملل متحد است و به درخواست دولت مالي صورت مي گيرد . 
آرو در مصاحبه با خبرنگاران تصريح کرد روسيه و فرانسه معتقدند قطعنامه دو هزار و هشتاد و پنج شوراي امنيت سازمان ملل متحد اکنون بايد اجرا شود . 
در اين قطعنامه که ماه دسامبر تصويب شد مجوز استقرار نيروي پاسدار صلح اتحاديه آفريقا در مالي صادر شده است . 
سازمان ملل متحد نيز در بيانيه اي اعلام کرد بان کي مون دبير کل سازمان ملل اميدوار است اين اقدامات به سرکوب شورشيان و اجراي کامل قطعنامه دو هزار و هشتاد و پنج شوراي امنيت سازمان ملل متحد کمک کند که هدف از آن برقراري نظم قانون اساسي و احياي تماميت ارضي در مالي است . 
بان کي مون همچنين اعلام کرد پيش بيني مي شود هيئتي از سازمان ملل متحد به زودي به باماکو پايتخت مالي سفر کند .

برچسب ها: بین الملل ، شورای ، امنیت ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار